A kiindulási pont

Magam is hatalmas rajongója vagyok ennek a sorozatnak, én is az aranykorba csöppentem be, mégis el kell fogadni, hogy nem mehetünk visszafelé. Nyilván ezt a kiadók is tudják, így a legjobbat igyekeznek kihozni az adott termékből, tekintsünk el most attól, hogy mi is sült ki ezekből a próbálkozásokból. Azonban a Ghostnak sikerült egy jó játékot letenniük az asztalra. A harmadik próbálkozásra eltalálták, hogy mégis, hogyan kell egy kicsit nosztalgikus mégis az új kornak megfelelő Need For Speed-et készíteni. Induljunk tehát ki abból, hogy a 2010-es évek legjobb NFS játékát kaptuk.

Miért olyan jó?

Megvannak természetesen a saját hibái a játéknak, nem tökéletes, de ezekről később. Az egyik legszembetűnőbb változás mindenképp, hogy saját magunk döntjük el, hogy nappal vagy éjszaka szeretnénk az utcákat szelni. Ez hozott magával pár újdonságot, ami szerves részét képezi a játéknak. Ez pedig, hogy nincs nappal-éjszaka önmagától váltódó kör, helyette mi döntjük el, mikor is szeretnénk kimenni a garázsunkból.

Nappal, legális, zártpályás versenyeken veszünk részt, amiből a játékbeli pénzünket szerezzük, azonban, ha csak nappal játszunk, nem tudunk haladni előre a történetben, kockáztatnunk kell éjszaka. Az éjszakai versenyek teljesen más kategória: illegális versenyzés, rendőrök járőröznek arra várva, hogy egy kellemes autósüldözésben részesítsenek minket. Az éjszakai versenyzés során reputation pontokat gyűjtünk, amivel az új autókat, alkatrészeket érhetjük el. Itt jön a csavar, miért kockázatos ez? Nos, minél többet szereztünk az adott pontokból, annál keményebb rendőröket küldenek utánunk (akár helikoptereket, rhino-kat). Ha elkapnak vagy összetörik a kocsinkat (ami elég hamar bekövetkezhet) akkor rengeteg pontot veszítünk és még pénzt is.

Tehát ügyesen kell kijátszani a rendőröket. Az autónkat tudjuk javítani nappal bármennyiszer, de éjszaka ezért is sokkal nehezebb: csak 3 alkalmunk van javítani mielőtt a roncstelepre küldenek minket. A versenyek, amiket kapunk: körversenyek, sprintversenyek, driftversenyek valamint offroad versenyek, azt itt megjegyezném, hogy offroad versenyek csupán nappal elérhetőek, később patchekkel még érkezhet drag verseny is. A driftversenyekkel eleinte meggyült a bajom, de játék jól elmagyarázza, hogyan is kell irányítani az autónkat. Az irányítást az előző játékokhoz képest végre eltalálták és remek, az autó jól viselkedik. Ne várjunk egy szimulátoros irányítás, ez egy árkád játék, azonban ahhoz egy nagyszerű irányítást kapunk.

Miért nem annyira jó?

Nyilván nincsen tökéletes játék, itt az egyik problémát a zenék javára húznám fel. A nappali zenelista teljesen rendben van, azonban az éjszakai hagy némi kivetni valót: sokszor egy szekunder szégyenérzet fogott el egy-egy zenétől, szerencsére bármikor átugorhatjuk, ha nem tetszik. Ezen kívül még kettő kisebb dolog van, ami nem tetszett, az egyik ezekből a történet hossza. Hosszról nem beszélhetünk, tényleg nagyon gyorsan végig vittem a játékot. Átlagos időt öltem a játékba, mondjuk napi maximum 1 órát, közepes nehézségi szinten, így egy hét alatt végig sikerült vinni. Speedrunnerek pedig 2 óra alatt kijátsszák.

Ez talán leír valamit, pedig egy kifejezetten jó történetet kapunk, kár, hogy hamar vége. A játék igyekszik kárpótolni, van mit csinálni, hogy 100% legyen, de lehetne többet is belerakni (bár most egy patchben tettek bele ezt-azt). A másik, amin megakadtam picit, hogy a napközben járőröző rendőrök észre se akarnak venni minket. Hiába száguldok el mellette az ellenkező irányú sávban, vagy török össze megannyi civil autót, nem, csak akkor, ha direkt beléjük hajtunk. Ezen felhúztam a szemöldököm picit, tekintettel arra, hogy éjszaka pedig vérre mennek a rendőrök ennek ellenére is azt mondom, hogy nincsnek ordas hibái a játéknak.

Na de, milyen a játékélmény?

Sikerült lekötnie rendesen, minden percét élveztem és mikor először elindítottam, újra kisgyereknek éreztem magam! Nagyon rég volt már, hogy egy NFS játék így megmozgasson! A story végig érdekelt (nyilván nem tudtam milyen hosszú, de mindenbe van hiba), a versenyek is kellően nehezek voltak számomra, nem okozott frusztrációt. Rengetegszer leültem elé játszani, annak ellenére, hogy 100% a játékom már, mindig akartam egy új autót építeni, hisz nagyon jó testreszabási opcióink vannak és rengeteg autónk, amin kiélhetjük a vágyainkat. Sokszor csak leültem lejátszottam pár versenyt nappal, éjszaka kimentem az utcákra kicsit járkálni, vagy keresni a bajt a rendőrök személyében, szóval sikerült belemerülnöm, mint az NFS aranykorában.

Egyébként elég gyorsan össze tudunk gyűjteni pénzt új autóra és alkatrészre, ha valami újat akarunk kipróbálni, ez jól jön, hisz nincs lehetőségünk ingyen autókat építeni (mint a régebbi játékokba). Összeségében elmondhatom, hogy egy nagyszerű Need for Speed játékot kaptunk, és biztatok bárkit rá, hogy próbálja ki, ha teheti!

Mi a jövője a szériának?

Az EA bejelentette, hogy a Ghost már nem fog Need For Speed játékot csinálni, átadják ismét a Criterionnak. Pár embert elvittek a Ghosttól, hogy segítsék a Criterion munkáját. Itt jött a kérdés, hogy akkor mi lesz a már megigért patchekkel amik új tartalmat hoznak a játékba? Eleinte féltem, hogy ennyi is volt az egész játék, de még mindig foglalkoznak vele ennek ellenére, hisz azóta már kaptunk egy nagyobb patchet is! A Need For Speed széria jövője pedig ismét a Criterion kezébe van. Örülünk Vincent? Mindenki döntse el, hogy ez jó ötlet-e vagy sem.

Írói vélemény

Pro

  • Két különböző részt kell egyszerre teljesítenünk (nappal, éjszaka)
  • Story vége után is van mit csinálni
  • Rengeteg autó és testreszabási lehetőség

Kontra

  • Nappal a rendőröknek nem sok értelme van
  • Rövid történet
  • Az éjszakai zenék
Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!