• Nagyban épít a közelharcra a játék
  • Különféle alkalmatosságokat vethetünk be
  • Illetve a környezetet is ki kell használnunk

A Game Informernek adott interjújában a The Callisto Protocol vezető dizájnere, Ben Walker elárulta, hogy a játék összecsapásainak majdnem fele a közelharcra fog fókuszálni. Erre már a trailerekben is utaltak olyan pillanatok, amikor Lee közelharci fegyverekkel csapott le az ellenfeleire, és egy ponton a környezetet kihasználva a padlóba döngölt egy ellenséget. Walker szerint a fejlesztők a harcok ilyen megközelítésével inkább a "túlélési oldalra" hajlanak, mivel azt szeretnék, ha a játékosok úgy éreznék, hogy sokkal kiszolgáltatottabbak, és mindent meg kell tegyenek és fel kell használjanak a túlélés érdekében.

Ez azért már távolabb áll a Dead Space stílusától. Míg a Dead Space-ben újrahasznosított mérnöki eszközöket, például plazmavágót használhattunk az iszonyatos necromorphok feldarabolásához, addig a The Callisto Protocolban Lee-nek hagyományosabb fegyvereket, például pisztolyokat kell majd elővennie. És mivel a börtönben csak korlátozott mennyiségű lőszert lehet találni, a játékosoknak bölcsen kell majd megválasztaniuk, hogy mikor támadjanak távolról, vagy mikor merészkedjenek közelebb az ellenségeikhez.