Tavaly valamivel szerencsésebb helyzetben voltunk csúszások terén, csupán 1-2 olyan cím került át 2014-re, amik miatt valóban szomorúak lettünk. 2014-ben már másként áll a dolog; idén komoly kihívást jelentett összeállítani ezt a listát, mivel nem egy AAA-s cím megjelenése tolódott át 2015-re. Lássuk, mit tartogat számunkra a jövő év!

5.: Evolve

A multiplayer-alapú játékok ellaposodásának közepén érkezett az a frissességet hozó fuvallat, amit az Evolve mutatott be nekünk az 1v4 alapú meccsek képében. Ebbe az édes gyümölcsbe az őszi időszakban már bele is kóstolhattunk egy zárt alfateszt keretén belül, ami leginkább olyan volt, mint egy kétélű penge. Egyrészről végre kipróbálhattuk és nagyjából tudhatjuk, hogy milyen lesz a kész produktum, másrészről viszont azok, akiknek megtetszett, egyre jobban várják a megjelenést.

A teszt alatt bőven akadtak gondok a játékkal. Először nem volt hajlandó elindulni, aztán a matchmaking készítette ki az emberek idegeit az irreálisan hosszú várakozási időkkel, az fps-szám a közepes gépeken iszonyatos mértékben ugrált, és még sorolhatnánk. Azonban amikor végre-valahára a pályán termett az ember és kiválaszthatta, melyik kaszttal szeretné gyakni a szörnyet -- vagy éppen az antagonista bőrébe bújt --, már nem volt megállás. A fent említett „apróbb” bakik kiküszöbölésével a Turtle Rock Studios egy remek játékot fog kiadni a kezei közül, a rajongók pedig reményeink szerint elégedettek lesznek.

4.: Batman: Arkham Knight

Batmobil. Ennél több alátámasztást nem igényel a játék jelenléte a listán. Mert végül is kinek kell okfejtés, ha lesz batmobil? Komolyra fordítva a szót, a szuperhősös játékok keresztapja a Batman: Arkham-széria, így a legfrissebb installációjának késési híre alapból elegendő ahhoz, hogy zsepikért kapkodjunk -- de van itt még más is. Említettük már, hogy lesz benne Batmobil? Hopsz. És azt, hogy az eredeti fejlesztőcsapat, azaz a Rocksteady Studios dolgozik rajta? Na, így már mindjárt más! Vagyis még hosszabb ideig zokoghatunk.

Az Arkham Origins megosztottsága a kritikusok és a közönség körében főként ama ténynek volt betudható, hogy a Warner egy új csapatot bízott meg az elkészítésével, amelynek ez volt az első játéka. A program maga nem volt rossz, de kiemelkedőnek sem mondhatnánk, ezért egyfelől megnyugvás, hogy a Rocksteady kezébe került az Arkham Knight, másfelől pedig az évek óta tartó fejlesztésnek bizonyára nem egy játszhatatlan szörnyszülemény lesz a gyümölcse (ami viszont az Origins esetében igaz volt, a játék máig egy bughalmaz). A kézhez kapott fejlesztési idővel egyes stúdiók csodákra képesek, ezért bizakodunk a sikerben, illetve mert a korai trailerek láttán nem alaptalan a hype.

3.: Quantum Break

Exkluzív címekből sosem elég, főleg ha az kiélezik a platformok között zajló küzdelmet. A Remedy legújabb játéka éppen ezt segítette volna elő, arról nem is beszélve, hogy az Alan Wake óta semmi frissel nem rukkoltak elő finn a fejlesztők (a Death Rallyt leszámítva). A 2013-as E3 óta lányos izgatottsággal várjuk, mégis mit hoz ki a csapat az időmegállítás koncepciójából, azonban idén még mindig nem kaphattuk a kezeink közé a kész művet.

Ízelítőként nem egy gameplay-előzetest láthattunk már, de a játékkal egyidejűleg készülő tévésorozatról semmilyen információ nem került napvilágra. Oké, azt tudjuk, hogy a sorozat epizódjai afféle átvezető animációkként funkcionálnak majd (Sam Lake szerint az az alapötlet, hogy lejátszol egy fejezetet a játékból, aztán megnézel egy részt a sorozatból), de ez nem sok információ. Mindazonáltal reméljük, hogy a Quantum Break visszavág a Sony egyre erősödő exkluzívjáték-felhozatalának.

2.: The Division

Azok, akik megunták az évente érkező Call of Dutykat és elegük van a Battlefield-széria statikusságából, végre valami frisshez juthattak volna az idei évben. A Division nem csak azért király, mert a karakterek becsukják maguk mögött az ajtót, ahogy azt illik, hanem mert ez a friss IP felrázza a modern shooterek állóvizét. Plusz a Ubisoft gondozásában kerül majd a piacra, amely kiadóról érdemes tudni, hogy kimondottan rossz játékokat igen ritkán ad ki a kezei közül -- félkészeket annál gyakrabban. A Divisionről annyi bizonyos, hogy kizárólag új generációs konzolokra és PC-re fog megjelenni, valamikor 2015 folyamán -- igaz, a fejlesztők nemrég már 2016-ot emlegettek, mint nem hivatalos, ám potenciális dátumot, de maradjunk optimisták!

A játéknak sztorija is van, méghozzá nem akármilyen. A történet szerint egy papírpénzeken megjelenő vírus végigsöpör az Egyesült Államokban a fekete péntek alkalmával, és mindössze öt nap alatt megbénítja az országot. Az elnök terepre rendel egy speciális egységet -- ennek lesz része a játékos --, és tagjait megbízza azzal a feladattal, hogy mentsék, ami menthető. Az ellenfeleket mesterséges intelligencia irányítja majd, szóval nem kell attól tartanunk, hogy játék közben szembetaláljuk magunkat egy barátunkkal, aki ellenünk harcol. Ugyanakkor a koncepció MMOG, tehát nemcsak sima lövöldözés várható, hanem egy perzisztens, a viselkedésünkre dinamikusan reagáló világ is, mely amúgy New York részletesen lemodellezett mása.

1.: The Witcher 3: Wild Hunt

Lássuk be, 2014 a szerepjátékosok éve (lehetett volna). Megjelent a Bound by Flame, aminek ugyan nem sikerült csillagos ötösre vizsgáznia, ám megállta a helyét a pangás közepén. Kibővült a Shadow Run-univerzum az idén debütáló Director’s Cut Editionnel. A mazochista gamerek játszhattak a Dark Souls-széria második installációjával. Ezt követte a hasonló alapötlettel bíró Lords of the Fallen a City Interactive-től, ami nem (kizárólag) a bugfeszt miatt számított nehéznek. Az év végén pedig a boltok polcaira került a remekül teljesítő Dragon Age: Inquisition, amely elnyerte az év játékának járó díjat a The Game Awardson és a PC Guruban egyaránt. Valami azonban mégsem lett kerek.

Az idei év talán legnagyobb szívfájdalma, hogy az óriások csatája elmaradt, hiszen a BioWare üdvöskéjének nem akadt vetélytársa a karácsonyi szezonban. A CD Projekt RED áttolta a Witcher harmadik részének premierjét 2015 májusára azért, hogy tovább bütykölhessenek a programon. Ezzel a megjelenési huzavonával milliónyi rajongó szívét törték össze -- de emlékezzetek arra, hogy a fejlesztők a lehető leggrandiózusabb élményt szeretnék nyújtani a trilógiává avanzsált széria legújabb részében. Minél többet csiszolnak rajta, annál biztosabbak lehetünk az eredményben, és ezért senki sem hibáztathatja a lengyel srácokat. Csak így tovább!

És te mely játékok csúszása miatt vagy a legszomorúbb? Irány a kommentszekció!