A sikeres játéksorozatok elkerülhetetlen végzete az, hogy egy idő után elfáradnak, megkopnak. Bizonyos komponensei az idő múlásával elavulnak, ha pedig megpróbálnak csak részletekben fejlődni, a végeredmény nem lesz koherens. Így muszáj ötletelni és sokszor az alapjaitól újragondolni egy szériát. A rebootokra szükség van. Jót tett a Tomb Raidernek, a Need For Speedet is feldobta az éjszakai illegális versenyek és tuning világa anno. De felhozhatnánk példának a DmC-t vagy az új Castlevania játékokat is. Ügyesen pumpáltak friss vért, az elszáradt vénákba. Most pedig öt olyan játékot szeretnék bemutatni, amikre már szintén ráférne egy teljes újraindítás.

5. Ecco the Dolphin

Biztosan sokan ismeritek a magyar fejlesztésű delfines kalandjátékot, amiről még végigjátszás is készült a 90-es években a Segasztok című műsorban. A játék egy 2D-s kalandjáték, amelyben egy delfinnel kell mindenféle akadályokat legyűrnünk, kristályokat felszednünk, csapdákat elkerülnünk.

Hogy hogyan is nézhetne ki ennek a játéknak az újraindítása? A 2D-s játékmenetet mindenképpen meg kell hagyni, és az Ori and the Blind Forestből kellene ihletet meríteni. Többféle képesség, egy hatalmas bejárható terület – esetünkben egy víz alatti világ –, amiknek a felfedezése adná a játék lényegét. Gyűjthető extrák, dinamikus harcok, szép látvány. Egy szomorkás kis sztori is elférhetne. Mondjuk, a delfin családját kellene kimenteni a vadászok fogságából, de egy misztikus lény az utunkat állja. És ki kellene deríteni, hogy ő miért játszik össze az emberekkel. Ütős kis darab lenne.

4. Golden Axe

Na, ez az a széria, amit nem kell bemutatni. Több irányítható főhős, különleges képességekkel és különböző harcmodorral. Co-op játékmenet, meglovagolható hátas jószágok, brutális ellenfelek. Ezek maradhatnának, csak az egészet átültetnék egy Castlevania: Lords of Shadow-hoz hasonló játékmenetbe, megtámogatnák fejlődési rendszerrel, testre szabható, különböző képességű fegyvereket és göncöket lehetne a karakterekre aggatni. A 2D-s játékmenetet kukázhatják, és egy modernebb, kaszabolós, felfedezős játékot hozhatnának ki belőle. A régi klasszikus figurák mellett felbukkanhatnának új hősök is.

Szemfülesebb játékosok biztos érzik a zavart az Erőben, hiszen volt már egy Golden Axe reboot közel nyolc éve, Xbox 360-ra és PS3-ra. Ez így igaz. Viszont egyrészt, azt a játékot a kutya sem ismeri (nem véletlenül), másrészt meg az nem egy Golden Axe. Csak egy tucat kaszabolda, ami a vér és csöcs szellemiségében készült, a Sega pedig egyszerűen rásütötte a Golden Axe: Beast Rider címet. Intő példa hogyan ne indítsunk újra egy szériát.

3. Resident Evil

A cikk írásakor jött a pletyka, hogy a Resident Evil 7 már készülget és ez tényleg horrorjáték lesz. Úgy bizony! Annyiszor hallottuk már ezt, hogy szerintem legyintsünk is. Nem folytatás kell ide, hanem gyökeres változtatás, mindent az alapokig lerombolni és újjá építeni. A Capcom a saját megalomán hozzáállása áldozata lett. A Resident Evil szinte már minden műfajban képviseltette magát. Co-op lövölde, epizodikus megjelenésű akciójáték, a multiplayer mókát előtérbe toló Umbrella Corps-ról meg ne is beszéljünk. Ez a fajta belenyúlkálás a különböző stílusokba, és a remake-ek most már rendszeres kiadása tökéletesen bizonyítja, hogy a Capcomnak gőze sincs arról, mihez is kezdjen ezzel a sorozattal.

Pedig nem kellene sokat agyalni. Mondjuk kezdetnek lehetne a játék újra horror. Ha már annak indult, nem? Félelmetes, ijesztő. Ne azon izguljon az ember, hogy végre megszerezheti-e a rakétavetőt a következő sarkon, amivel aztán jól szájba lőheti a felhőkarcoló méretű csápos-agyaras-tekergős izét. Arra van ezer másik játék. Nem, pisztolyok és maximum gépkarabélyok kellenek, zombik, fejtörők és felfedeznivaló. A szándékosan béna, B-kategóriás sztorikat és pozőrködéseket is redukálni kellene. Mondjuk úgy nullára. És végre valami komolyan vehető sztorit és sötét hangulatot kellene a Resident Evil alá pakolni. Mert az évek során a mindenkinek megfelelni akarás miatt a széria darabjaira hullott és önmaga paródiájává vált.

Persze lehet, hogy pont ez a hetedik rész hozza el a megváltást. Miért is ne? A remény hal meg utoljára. Érdeklődve várjuk.

2. Legacy of Kain

Az egyik olyan játékszéria, aminek új részéért a rajongók a mai napig képesek lennének bárki vérét venni. A Nosgoth ugyan megpróbálta betölteni ezt az űrt, de kudarcot vallott. Valahogy ezen nem lepődök meg. Egy sztori, hangulat és kaland központú játékból egy sima online kergetőzést készíteni... Tök értelmetlen. 2012-ben pedig törölték a Dead Sun alcímű epizódot, amin három évig dolgoztak és azért kukázták, mert nem lett volna nyereséges a program, legalábbis az elemzések szerint. A multi szekciójából viszont megszületett a Nosgoth. Talán nem is baj, hogy végül nem lett belőle semmi.

Egy esetleges rebootnak hasonlónak kellene lennie, mint a már korábban többször említett Lords of Shadow. Az a típusú játékmenet tökéletes táptalaja lenne Kain és fele barátai újragondolt kalandjainak. De igazából egy nyílt világú, a Batman: Arkham…-játékokra hajazó megoldást is elképzelhető lenne, megtartva azt a kifacsart, dark fantasy hangulatot. Persze a jó sztori és karakterek elengedhetetlenek. Kodzsima most ráér, nem? Talán ő is tudna kezdeni vele valamit. És az MGS5-öt látva az open world játékokhoz is konyít valamelyest. Az ő kezei között egészen új löketet kaphatna a Legacy of Kain. Nem utolsó sorban, láthatnánk azt is, hogy Kodzsima mit is tud, ha nem MGS-t heggeszt. Tessék csak odaadni neki a jogokat. Nem hinném, hogy csalódnánk benne.

1. Tenchu

Napjainkban felpörögtek a lopakodós játékok. Sam Fisher régen hullákat rejtegetett, settenkedet, legutóbb meg már olyan volt, mint valami vadnyugati pisztolyhős, aki még a sarok mögé is bekanyarított egy-két golyót, ha éppen ott volt az ellen. A sunyulásra vágyó emberek meg időközben a két kezüket összetették, ha egy Mark of the Ninja a kezük közé került.

És ha már szóba kerültek a fekete ruhás bérgyilkosok, jöhet a lista első helyezettje. A Tenchuból is rengeteg rész készült, és az egészen zseniálistól a borzalmasig terjednek az egyes epizódok minősége. Hogyan is lehetne gatyába rázni egy ilyen múltú sorozatot? Talán az Assassin’s Creedről kellene példát venni. Már amikor még friss volt és nem akartak évente három epizódot lenyomni a gamer torkán. Ha a Ubisoft nem akar egy feudális japánban játszódó, lopakodós kalandot a kezünkbe adni, adja meg azt a Tenchu IP-t birtokló FromSoftware.

Csak gondoljatok bele, mennyire menő lenne az éjszakában suhanni a tetőkön, megbújni a sötétben és mérgezett nyilacskákat lövöldözni köpő csövekből. Terepet felderíteni, csapdákat elkerülni és hatástalanítani. Ha nagyon elmérgesedne a helyzet, akkor pedig előkerülne a nindzsato, és összemérnénk a vívótechnikánkat a pökhendi szamurájokkal. Viszont a játék mindig a lopakodást és a csendes merényleteket díjazná elsősorban. Tényleg olyan nagy kérés, hogy egy ilyen játékkal játszhassunk? Szerintem nem.

Ahogy azt már megszokhattátok, most is várjuk a ti ötleteiket kommentben. Ti melyik játékot, játéksorozatot rebootolnátok?