A Torchlight-szériát aligha kell sokaknak bemutatni: a Runic Games alkotásai annak idején nagyon kellemes, üde színfoltját jelentették az akció-RPG-k jellemzően komor és borús zsánerének. A 2012-ben megjelent Torchlight 2-vel azonban vége szakadt a sorozatnak: a Runic Gamesnél dobták a franchise-t, és Hob című alkotásukkal próbáltak új vizekre evezni, nem sokkal később pedig a stúdió is megszűnt. Az IP elég kacifántos útjáról kicsit bővebben ebben a cikkben olvashattok, a lényeg azonban annyi, hogy a Runic Games bezárásával nem veszett el a Torchlight, sőt ekkor támadt fel.

A Perfect World 2018 augusztusában ugyanis bejelentette, hogy Torchlight Frontiers címen egy ingyenesen játszható MMORPG-vel bővíti a sorozatot, ráadásul a projekt mögött az egykori Runic Games-alapító, Max Schaefer új stúdiója állt. Ez a játék jelent meg nemrég korai hozzáférésben, és végül nem is spin-offként, hanem teljes értékű, számozott folytatásként. Lássuk hát, vajon sikerült-e feltámasztani a 2010-es évek elejének egyik klasszikusát!

A hősök sosem pihennek

A Torchlight 3 cselekménye száz évvel a második epizód után játszódik, a sztori lényege azonban ugyanaz: Novastraia földjét újra idegen lények inváziója fenyegeti, és természetesen csak egy maroknyi hős képes ezzel az új veszéllyel dacolni. Ráadásul míg az első két rész a világ civilizált részein játszódott, ezúttal a távoli vadonban kell majd boldogulnunk, ahol emberi település csak alig akad, vérszomjas goblinokból, élőhalottakból és egyéb kellemetlenségekből viszont annál több van.

Gondjainkat pedig tovább tetézi, hogy a Torchlight 3-ban nemcsak a világ megmentésén kell majd fáradoznunk: a kampány elején kapunk egy saját erődöt is, melynek építése és szépítése szintén a mi feladatunk. Ennél a funkciónál egyébként már tetten érhetők a játék MMORPG-s gyökerei is, hiszen erődünkbe más játékosok is betévedhetnek, ahogy mi is szétnézhetünk az ő várukban, méghozzá néha akkor is, mikor nem akarunk, mert a Torchlight 3 nem mindig a saját erődünkbe pakol minket, mikor megpróbálunk hazateleportálni.

Régi recept, modern köntös

A Torchlight 3-nak nemcsak a sztorija, hanem a játékmenete is nagyon hajaz az elődjeire: a kampány elején ezúttal is négy kaszt közül választhatunk, a sztori java részét pedig azzal fogjuk tölteni, hogy véletlenszerűen generált térképeken vándorolva rákattintunk mindenre, ami mozog és vörös az életerőcsíkja. Utunk során ezúttal is lesz egy állatunk, aki segít a harcban és a loot cipelésében, a tömegekben támadó átlagos ellenfelek felhozatalát pedig néha keményebb kihívásokat nyújtó bajnokok és mindenféle kellemetlen trükkre képes főellenfelek színesítik.

Talán itt érhető tetten a játék legnagyobb hiányossága: bár a maga nemében szórakoztató, a Torchlight 3 jelenlegi állapotában még igen vékonynak érződik. A négy kasztnak nincs elég képessége ahhoz, hogy úgy istenigazából testre lehessen szabni őket, valamint az ellenfelek és a küldetések sem lépik át a fantasy jól bejáratott toposzait. Persze a Torchlight 3 így is abszolút élvezhető, de egyelőre valahogy hiányzik belőle az a kis plusz egyediség, ami az elődeit olyan emlékezetessé tette.

Ráadásul az MMORPG-s vonalból visszamaradt apró részletek sem igazán passzolnak. Várunk építésének például nincs súlya, ahogy az sem sokat dob a hangulaton, hogy a kezdőfalu, ahonnan indulhatunk kalandozni, tömve van más játékosok karaktereivel, akikkel az esetek túlnyomó többségében csak kerülgetjük egymást. Plusz a játékhoz a közös világ miatt állandó netkapcsolat is kell, ami pár régebbi rajongót szintén eltántoríthat a vásárlástól.

És mit hoz a jövő?

Persze nem szabad elfelejteni, hogy a Torchlight 3 jelenleg még korai hozzáférésben van, azaz a játék még bőven változhat és javulhat a megjelenésig, a fejlesztőcsapat hozzáállása pedig mindenképp példaértékű. A debütálás óta gyakorlatilag folyamatosan posztolnak a játék steames adatlapjára a jövőbeli terveikkel kapcsolatban, ezek a posztok pedig elég részletesek és hosszúak ahhoz, hogy érezzük, valóban törődnek a Torchlight 3 további sorsával.

Ami a konkrét bővítéseket illeti, a rajt óta eltelt két és fél hétben főleg különféle bugokat javítottak az illetékesek, de például pont tegnap landolt egy nagyobb frissítés a játékban, mely a sztorit bővítette tovább egy harmadik felvonással. Épp ezért, bár a Torchlight 3 jelenleg sajnos még nem ér fel az elődeihez, a fejlesztők lelkesedésének hála simán lehet, hogy ez a jövőben változni fog.

(Még) nem az igazi

Mindent összevetve viszont a Torchlight 3-at jelenleg nem igazán lehet könnyű szívvel ajánlani. A játék maga egyáltalán nem rossz (annyira semmiképp sem, mint a steames értékelések sugallják), de sajnos nem is jó, az első két résztől pedig egyelőre minden tekintetben messze áll. Fél szemünket persze érdemes lehet rajta tartani, ha egy kicsit is érdekelnek az akció-RPG-k, mert a fejlesztők hozzáállása eddig dicséretes, viszont jelenleg maximum azoknak érheti meg lecsapni rá, akik imádják a zsánert, támogatnák a fejlesztést, és nagyon kipróbálnának már valami friss megjelenést.