• A Deep Silver a brit Sumo Digitalt bízta meg a Dead Island 2 elkészítésével
  • A két cég kreatív elképzelései hasonlóak voltak a projekt kapcsán, ezért döntött mellettük a Deep Silver
  • A játék új irányvonalával kapcsolatos részletekkel csak később állnak elő a készítők

A 2014-es E3 során bejelentett zombis horrorjátékot, a Dead Island 2-t eredetileg a Spec Ops: The Line jegyző Yager Development kezdet fejleszteni, mígnem tavaly októberben a Deep Silver kreatív nézetkülönbségekre hivatkozva elvette a projektet a csapattól. Azt egészen mostanáig nem lehetett tudni, hogy mi lesz a Dead Island 2 további sorsa, a Dead Island: Epidemic bezárása pedig nem sok jóval kecsegtetett a franchise jövőjét illetően.

Ehhez képest (és a Techlandet emlegető pletykák ellenére) most a Deep Silver bejelentette, hogy a brit Sumo Digitalra bízta a játék befejezését, akiknek komoly tapasztalata van az AAA programok fejlesztése terén, hiszen korábban dolgoztak a Disney Infinity, a LittleBigPlanet, és a Forza-szériákon, jelenleg pedig a Microsoftnak és a Reagent Games-nek segítenek be a Crackdown munkálataiba.

„A Sumo a tárgyalások során bebizonyította, hogy tisztában van a Dead Island franchise erősségeivel, kreatív ötleteik és meglátásaik pedig remekül illeszkedtek a mi elképzeléseinkhez. Egyértelmű volt, hogy rájuk kell, bízzuk a projektet, amivel kapcsolatban azonban csak később jelentkezünk konkrét információkkal. Ugyanakkor azt elárulhatom, hogy már most komoly fejlődésen ment keresztül a játék, ami miatt roppant izgatottan várjuk a közös munkát.” – indokolta a döntés jogosságát Dr. Klemens Kundratitz a Deep Silvert tulajdonló Koch Media vezérigazgatója.

Hogy a Sumo Digital szakemberei pontosan hogyan képzelik el a zombihentelést, milyen változtatásokat eszközölnek a Yager által felépített alapokon, vagy hogy mikorra készülnek el a programmal, azt nem lehet még tudni, de kíváncsian várjuk a részleteket.