Az EA tisztában van azzal, hogy a játékosok minden évben egy Need for Speed: Underground folytatást szeretnének, s a cég szíves örömest el is készítené a várva várt harmadik részt, ám ezt nem teszik meg, ameddig nem garantált, hogy sikeres lesz a játék -- a Need for Seed: Rivals vezető fejlesztője, Marcus Nilsson szerint legalább 15 millió eladott példány kellene, s ez csak az egyik faktor, ennél ugyanis sokkal árnyaltabb a kép.

Az EA Ghost első embere úgy látja, hogy az emberek azért annyira kitartók az Underground 3 követelésében, mert túlteng a nosztalgia és a Halálosabb iramban filmek által behozott idealizált autóskultúra; látja ő is ezeket a kommenteket, s igyekszik egy olyan játékot készíteni, ami ezeknek eleget tesz.

Ennek megfelelően a Need for Speed: Rivals elmondása szerint kölcsönvesz bizonyos elemeket a történet és a stílus terén a múlt játékaiból, s ezeket keveri a Criterion-féle programokban látott kamerakezeléssel és fizikával. Arra viszont ne számítsunk, hogy őrült tuninglehetőségek lesznek, mert ez egyszerűen divatja múlt -- lesz azonban alakíthatóság, ez ugyanis a csapat meglátása szerint a sorozat egyik alappillére. 

Need for Speed: Rivals -- Megjelenés: 2013. november 19. (PC, Xbox 360, PS3) -- Gépigény: nem ismert