A DirectX 12 nem hozta magával az azonnali forradalmat, amit a kezdeti marketing sejtetni akart, sőt egyes fejlesztők odáig mentek, hogy nem éri meg a plusz befektetett munkát az új API, hogy egyáltalán elérhesse azt a szintet, amit a DirectX 11 alatt már kisujjból kiráznak. Emellett ott a sokat dícsért Vulkan, mégis úgy tűnik, egyhelyben toporgunk. De van az egyenletnek egy másik fele (meg még több) is, mégpedig a grafikus illesztőprogram.

Általában amikor egy új driver megérkezik - teljesen mindegy, hogy most az nVidia vagy az AMD illesztőiről beszélünk - az egyes játékokban tapasztalt gyorsulás csak méréssel kimutatható, olyan csekély mértékű. A jelek szerint nem egészen így van ez a GTX 1080Ti alá kiadott Game Ready 378.78 esetében, már ami a DirectX 12 alatt nyújtott teljesítményét illeti.

Az nVidia új zászlóshajója amúgy is elég brutális darab, de az alá írt driver még kimagaslóbbá teszi az általa nyújtott teljseítményt, ahogy arról az alábbi táblázat is tanúskodik. A teljesség érdekében meg kell jegyeznünk, hogy alig olvasható, de a mért eredmények GTX 1080 kártya alatt, 4K felbontás és csutkára tolt beállítások mellett értendők. Bár nagy a szórás, egyes esetekben kiugróan magas a javulás, és “játszható” kategóriából az “élvezhető” szintre emelkedik a képfrissítés mértéke. Hozzátennénk még az is, hogy mivel saját berkeken belül készült felmérésről van szó, így éremes némileg felvont szemöldökkel kezelni az eredményeket, de ha csak a fele igaz, már az is jónak számít.

nvidi-37878-gameready.jpg

Egyelőre még nem győződtünk meg róla, úgyhogy Titeket kérdezünk: telepítettétek már? Ha igen, nálatok milyen mértékű a javulás?