Lopni sosem szép dolog – főleg akkor, ha mások becsületes munkáját értékteleníti el ezzel az ember. A Bungie márpedig az alkalmazottaival többször is belefutott már plágiumbotrányba, a legutóbb ráadásul az egyébként is elég kétes megítélésű Marathon kapcsán. Májusban derült ki, hogy a készülő extraction shooter egyik grafikusa egy teljesen másik, a projekttől totálisan független művész képanyagait adta le a játékban használandó textúrák közt, ezek a textúrák pedig végül bekerültek az akkortájt zárt próbaköröket futó játékba is.
1/ Dear @MarathonTheGame graphic design lovers. It is time for me to burn some bridges. Because thanks to @4nt1r34l daily posters stolen and put as textures in the game and many other assets utilized, you have created AntirealTheGame. @Bungie @josephacross
— BILLAIN (@billain.bsky.social) 2025. május 15. 22:55
[image or embed]
Igen ám, de az említett grafikai assetek eredeti alkotója is értesült erről, így teljesen jogosan ország-világ előtt kiverte a balhét, amire a Bungie-tól ekkor csak egy bocsánatkérés és egy ígéret érkezett válaszként, miszerint a jövőben alaposabban ellenőrzik majd a művészeik munkáját.
Nos, arról csak találhathatunk, hogy a zárt ajtók mögött hogyan zajlottak a tárgyalások a lopott assetek alkotója és a Bungie jogászai közt, de a legújabb fejlemények azt sugallják, hogy egy nagyobb köteg pénz cserélhetett gazdát a grafikust ért sérelmek miatt. Az illető ugyanis csupán ennyit közölt a kissé száraz X-posztjában:
A Marathon grafikus anyagait illető ügy a Bungie-val és a Sonyval lezárult, számomra kielégítő módon.
Borítókép forrása: Steam