Warren Spector két játékaA szakállas zseni (úgy tűnik, ma ilyen arcszőrzetes-szemüveges mesterek jutnak nekem, hiszen bő másfél órája írtam Will Wrightról) 2004-ben otthagyta a süllyedő Ion Stormot, hogy „személyes érdeklődési körét kiélhesse”. Nem volt túl meglepő ezek után, hogy saját stúdiót hozott létre Junction Point néven. Az első, titkos projektről korábban olyan hírek szivárogtak ki, hogy Source motoros lesz, a Steamen fogják terjeszteni, mivel pedig az álláskínálatban egy olyan művészt is kerestek, aki örömmel dolgozik klasszikus hollywoodi „egeres, macskás, nyuszis” rajzfilmek feldolgozásán, és Spectornak van egy táblás RPG-játéka, a Toons, sokan feltételezték, hogy ennek adaptációja készül a műhelyben.

Mindezeket Spector nem erősítette meg, most viszont a GDC-n egy külhoni magazinnak adott interjújában meglepő információkkal szolgált: nem egy, hanem két játék hegesztése zajlik a háztájiban! Íme a nyilatkozat ominózus része: „A dolgok nagyon jól haladnak. Már 24-en vagyunk, és két címet készítünk, melyeken már jó pár hónapja dolgozunk. Az egyiken egy olyan fickóval, akit jól ismerhettek Hollywoodból, a másik egy olyan világon alapul, melyet 15 évvel ezelőtt én hoztam létre feleségemmel. Azóta várok arra, hogy a technológia elég fejlett legyen az életre keltéséhez.” Hozzátette: „Azt hiszem, amikor bejelentjük, miben mesterkedünk, az emberek nagyon érdeklődőek és meglepettek lesznek, sokan azt mondják majd: ’Istenem, alig várom!’, sokan pedig azt: ’Ennek teljesen elment az esze - alig várom!’”

Egy tegnapi interjúban további morzsákat sikerült begyűjtenem. Egyrészt azokat a híreket, mely szerint a Vivendivel dolgozna a játékukon, alaptalannak nevezte, másrészt elárulta, hogy a két címen kívül koncepciószinten négy-öt további van a tarsolyukban és fejükben. Körülnézve a Junction Point weboldalán, nemcsak a Source-hoz, hanem az Unrealhoz is értő programozókat keresnek, tehát valóban lázas meló folyhat a boszorkánykonyhában. Jegyezzük azt is meg, hogy az idézetben említett feleség Caroline Spector fantasy író, akit idehaza is sokan ismerhetnek, hiszen például ő a szerzője a Shadowrun univerzumban játszódó Végtelen világok (Worlds Without End) című regénynek.

Nos, barátaim, lehet találgatni: ki lehet a „hollywoodi fickó”, milyen univerzumot építhet egy fantasy szerző és egy RPG-ben igencsak otthonosan mozgó játéktervező... Egy támpontunk van, melyet szintén az említett interjúban mondott Warren Spector: „Inkább bukok látványosat, mint hogy egy újabb sportjátékot vagy autós szimulátort készítsek.” Ebben azt hiszem, egyetérthetünk vele, és abban is biztosak lehetünk, hogy ismét valami újszerű, igencsak élvezetes portékát készít nekünk a szakállas mester.

(A mellékelt képek a Thief: Deadly Shadowsból származnak.)