World of Warcraft: „Hol rontottuk el?”„Micsoda?! Elrontani?!” — döbbenthettek meg sokan, hiszen a WoW 2004 végi megjelenése óta tarol a PC-s játékpiacon. Elképesztő sikerét azt hiszem, nem kell ecsetelnünk, ugyanakkor Jeff Kaplan, a WoW lead designere az idei GDC-én mégis arról beszélt, hogy miket rontottak el a játékban.

Kaplan leginkább a küldetésekre vonatkozó problémákat hozta fel. Szerinte például az egyik kirívó hiba, hogy a játék olyan mennyiségben zúdítja szerencsétlen játékos nyakába a questeket, hogy igazi „karácsonyfává” alakul át a quest logja. Ilyenkor elveszettnek érzi magát, és ez nem volt igazán célja a Blizzardnak.

World of Warcraft: „Hol rontottuk el?”A másik nagyobb hiba Kaplan szerint: olyan hosszúak a küldetésleírások, hogy a játékosok életkedve is elmegy a hosszú szövegektől. „Meg kellene már tanulnunk, hogy ne írogassunk ki***ott könyveket a játékainkba, mert van pár jobb könyv a mi sztorijainknál is!” — nyilatkozta az öniróniától és szabadszájúságtól sem mentes főtervező.

Kaplan ezeken kívül az önismétlő, unalmas „ölj meg x szörnyet!” típusú küldetések túlzott gyakoriságát is rossznak tartotta, megemlítette a homályos questek hibáit („menj az erdőbe, mert ott valami baj van!”), és az olyan feladatokat, amelyek nem illeszkednek jól a WoW motorjához, és bár talán a fejlesztők meg voltak róla győződve, hogy „hú de marhára viccesek” lesznek, valójában csak frusztrálták vele a játékosokat. 11,5 millió játékost pedig nem okos dolog frusztrálni...

Szerintetek mit rontottak el a WoW-ban? (WoW játékosok, vagy a játékra objektívan tekintők véleményére vagyok kíváncsi és nem az utálkozók köpködésére, köszi!)