• Yves Guillemot elmagyarázta, miért olyan drága a Skull and Bones
  • Ami az üzleti modellje alapján akár egy free to play cím is lehetett volna
  • A Ubisoft vezérigazgatója szerint egy teljes értékű, mondhatni AAAA játékkal állunk szemben
  • Amit hosszú évekig fog támogatni a csapat

Szinte hihetetlen, de jövő héten (egészen pontosan február 16-án, bár a Ubisoft+ előfizetők már 13-án tengerre szállhatnak) végre tényleg kihajózik a számtalan alkalommal elhalasztott Skull and Bones, avagy a Ubisoft Singapore kalózos játéka, melyet az Assassin's Creed 4: Black Flag tengeri csatái ihlettek. A live service kategóriában induló alkotás az eddig látottak alapján nem biztos, hogy beváltja majd a hozzá fűzött reményeket (én speciel csak egy streambe néztem bele, de még azt is meguntam fél óra alatt), a stúdió azonban letette a nagyesküt, hogy évekig tartó támogatásra számíthatnak a játékosok – ezt egyébként a debütálást követően érkező extrákat bemutató előzetes is alátámasztja. Ráadásul pontosan ez a fajta elköteleződés az, ami megindokolja a program 70 dolláros árcéduláját.

Legalábbis a Ubisoft vezérigazgatója, Yves Guillemot szerint, akit egy konferenciahívás során kérdeztek arról, hogy miért kér ennyit a kiadó egy olyan játékért, ami az üzleti modellje alapján talán jobban megállná a helyét a free to play kategóriában. "Mindenki látni fogja, hogy a Skull and Bones egy teljes értékű alkotás" – magyarázta a CEO. "Ez egy nagyon nagy játék, ezt pedig az emberek is észre fogják venni. Voltaképp nem is AAA, hanem egyenesen AAAA címről beszélünk, ami hosszú távon fog csak igazán jól teljesíteni" – tette hozzá. Guillemot szerint tehát még az ipar csúcsát képviselő (legalábbis büdzsé szempontjából, hiszen ettől még lehet rossz az adott produktum) alkotásoknál is nagyobb vállalkozás lesz a Skull and Bones, ami az elképzelések szerint ugyanolyan karriert fog majd befutni, mint például a Tom Clancy's Rainbow Six Siege, ami csaknem egy évtizeddel a megjelenése után is óriási rajongótáborral bír, éppen ezért a frissítések sem apadtak el az idők során.  Tény és való, hogy a kalózos témával nehezen lehet mellélőni, ám ettől függetlenül elég nagy szavak voltak ezek a Ubisoft társalapítójától, ezt a vállalást pedig nem lesz egyszerű betartani.