Valahol ott hagytuk abba a Flagship-sagát, hogy a koreai T3 Entertainment bejelentette a Hellgate és a Mythos továbbfejlesztését, ergo ezen címek jogainak megvásárlását. Ez volt augusztus elsején. Egy hétre rá jött a hír, hogy Seattle-ben megalakult a Runic Games a Flagship Studios Seattle romjaiból, melynek két vezetője Travis Baldree és Max Schafer. Előbbi úriember a Mythos projektvezetője volt (és korábban a FATE készítője), míg utóbbi ugyebár a Blizzard North és a Flaghsip egyik alapító tagja, amúgy a Mythos producere. Azt, hogy mi lesz első játékuk, később jelentik be, a közleményben csak annyi állt, hogy az akció/RPG MMO műfajban szerzett tapasztalataikat szeretnék felhasználni, hogy „megalkossák a piac legjobb játékait”.

Max Schafer és Bill RoperPénteken a két főnök interjút adott a GameCyte portálnak, melyben Schafer (a képen balra, jobbra Bill Roper) kifejtette, hogy a Flagship „minden erőfeszítés és akarat ellenére” bezárt. Ez a stúdióbezárási procedúra még új számukra (itt ücsörög a vállamon NightBagoly gonosz vigyorral, és azt suttogja a fülembe, írjam le, hogy „majd belejöttök”, de nem vagyok én olyan...), így aztán Bill Roper és még egy-két kolléga tartja a frontot, hogy kifizesse az adósságokat, és elvarrja az elbocsátások szálait.

Baldree hozzátette: nem hinné, hogy a Runic folytatni tudná a Mythos fejlesztését: „Azt hiszem, az az ajtó bezárult. Miután az IP (azaz a licencjogok) és a technológia más-más kezében vannak, biztonságosabb és jobb számunkra, ha úgy vesszük, nem lesz rá mód, hogy a jövőben dolgozzunk rajta, és inkább olyanba vágunk bele, amelyben biztosak vagyunk, hogy meg tudjuk csinálni, és az nem rendelkezik ilyen akadályokkal és háttérrel.”

A team egyébként mindent nulláról indít, ami ugye egyben azt is jelenti, hogy az a technológia, melyen például a Mythos és a Hellgate osztozott, nincs náluk. Ám mivel hamar szeretnének előrelépni, valószínűleg licencelni fognak, bár más megoldások is szóba jöhetnek, de az biztosnak tűnik, hogy nem fognak a két említett játék kódbázisából merítkezni. Azt is megerősítették, hogy az új cím valóban egy online, MMO akció/szerepjáték lesz, hiszen ehhez értenek. Schafer szerint a Mythosszal jó irányban indultak el; bár nem rendelkezett a leglenyűgözőbb grafikával, ám emiatt egyrészt a fejlesztése hatékonyabb volt, hiszen olcsóbban és gyorsabban tudták összerakni, másrészt az emberek szerették, mert ők nem a csillogó külsőre vágynak, hanem olyan játékra, amely fut a gépükön. Vágyálmuk egy „tripla A-kategóriás, havidíjmentes, mikrotranzakciós casual game”, mert szerintük ennek a modellnek van jövője. Ahogy elmondták: képzelj el egy mókás cuccot, amellyel addig játszol, míg el nem kezdődik a raided a WoW-ban... Az alapplatform továbbra is a PC, de a konzolok világa, főleg ebben a szegmensben, amelyben ők mozognak, szintén izgalmasnak tűnik, a letölthető tartalmakkal, Microsoft-pontokkal, és hasonlókkal. Az új cím mindenesetre nem akar versenyezni sem a Diablo III-mal, sem a Sacred 2-vel, sőt szeretnék, ha jól megkülönböztethető lenne ezektől: véletlenszerű, gyors lefolyású játék, a kontextusba ágyazott aukciós házakkal, mesterségekkel, hasonló MMO-elemekkel.

Nos, meglátjuk tehát, mi lesz az új család sorsa és első gyermeke. Tehetségben nincs hiány (egyébként Eric Schafer is velük van, és talán a San Franciscó-i bázis néhány emberét is átveszik, akik hajlandóak felköltözni a keleti partra), így aztán egyelőre nem is lehet mást tenni, mint sok sikert kívánni nekik az újrakezdéshez.

(Alant a Mythosból pár kép, pusztán illusztráció gyanánt.)