DANCE! Online
Teljes gőzzel beindult a Nexon, a dél-koreai online vállalkozás immár kitörve Ázsiából a világ meghódítására készül. Jó érzékkel erre egy olyan játékot választottak, melynél nincs sok nyelvi probléma, hiszen egy „világnyelven” szól a játékosokhoz: a zene és a tánc nyelvén. Az Audition Online (Japánban: Dancing Paradise) 2005-ben született meg, és két év alatt egész Ázsiát megfertőzte. Kínában a WoW és a Crazy Racinget megelőzve vezeti a sikerlistát, 50 millió (!) regisztrált, és 400 ezer aktív játékossal. Április 2-án indult be az USA verzió, és ez év közepére ígérik az Európai Unióba szánt verzió beindítását is. De mi is ez a játék? Egy ingyenes MMOG, melyben táncolni kell. Az első lépések ugyanazok, mint máshol: megalkotjuk avatarunkat, felöltöztetjük, aztán irány a parkett. Aki játszott például a GTA: San Andreasszal, annak ismerős lesz a metódus: a zene ritmusára iránynyilak jelennek meg, nekünk jó ütemben meg kell nyomni az ezeknek megfelelő kurzorbillentyűket. A dolog persze ennél azért összetettebb, van rengeteg kombó, speciális mozgás is (a „chance” mód bekapcsolásával például a vörös nyilak felbukkanásakor az ellentétes irány kurzorgombját kell lenyomni, a Sync8 már átlós irányt is tartalmaz, azaz nyolc billentyűt kell ütögetnünk). Lehet egyedül és csapatban lejteni, különféle feladatok is várnak ránk, összemérhetjük tudásunkat mindenféle kombinációkban, és persze lehet XP-t gyűjteni. Minden pont a játék valutájává, a jenki verzióban Beatté alakul, melyet új göncökre, felszerelésekre, hajakra sőt arcokra költhetünk el. Bár a játék teljesen ingyenes, a Nexon ismert és egyedi VAS-rendszere (Virtual Asset Sales) lehetővé teszi, hogy pénzért, hitelkártyás fizetéssel vagy GameCard szisztémával (boltokban vásárolható kártyákkal, mint a WoW esetében) egyedivé varázsold karakteredet. Az Audition rendkívül addiktív, ráadásul minden országban igazi sikerszámokat, slágereket sikerült megvásárolni, így a hanganyag valóban kiemelkedő minőségű. Az USA debütálást nem kisebb név fémjelzi, mint a már 13 milliós összesített lemezeladással büszkélkedő Hilary Duff, aki legújabb kislemezét, a „With Love” című számot ajánlotta fel a virtuális táncparkett zenei kínálata számára. A sláger bekerült a játék tévéreklámjába is, mely máris sok csatornán látható, az MTV-től a Nickelodeonon át a VH1-ig.