Field Ops

Field Ops

A játék alapkoncepciója tipikusan tűz és víz effektus: egy lassú taktikai játék ötvöződik egy pörgős akciójátékkal. Vita nincs, ez a két stílus annyira távol áll egymástól, hogy gyakorlatilag lehetetlennek tűnik összemosni őket – nem is sikerült tökéletesen. A taktikai rész kicsit kevéskének érződik – kevés irányítható egység, relatíve kevés lehetőség –, az FPS rész pedig kicsit elnagyoltnak: végtelen lőszer, ebből a nézetből irányíthatatlan csapattársak várnak. Az érdekesség azonban, hogy bár egyik összetevő sem számít átütőnek – inkább csak becsületes iparosmunka hangulatot áraszt –, a kettő koktélja, a hozzá passzoló lassuló-gyorsuló játékmenettel annyira extrém, annyira üdítő, hogy gyakorlatilag már új, saját stílust alkot. Ebben a stílusban pedig nem csak, hogy úttörő, de ráadásul pokolian jól is csinálja. Az egyik pillanatban még felülnézetből terelgetjük az embereinket, egy másikban hopp: fekszünk a porban, kúszunk előre, miközben körülöttünk tombol a háború pokla. A mesterséges intelligencia remekül alkalmazkodik ehhez a kettősséghez, és bravúros megmozdulásokra is képes - egy szó mint száz, a játék szórakoztat, és ez bizony nagy szó.