Grim Fandango

Grim Fandango

A Grim Fandango a LucasArts legendás kalandműhelyének utolsó darabja, melyet Tim Schafer, a Monkey Island széria, a Full Throttle és a Day of the Tentacle atyja készített. A játék az azték hitvilágon alapul, azon belül is a halál utáni élet misztériumán. Főhősünk Many Calavera, aki elindul egy négy éves utazásra a Holtak Földjén át, hogy eljusson a Kilencedik Alvilágba.

A játék a cég kalandvonalában elsőként használt 3D-s megjelenítést (a Jedi Knight: Dark Forces II módosított motorját használta). Hősünket nem a hagyományos point and click technikával irányíthatjuk, hanem iránynyilakkal, vagy joystickkel. A nagyszerű látvány mellett a zene és a hangok is kimagaslóak, Mannynek Tony Plana kölcsönzi a hangját, akit számos filmben láthattunk már, sokak talán a 24 4. szériájából emlékezhetnek rá, ő játszotta Omar szerepét. Ami minden idők egyik legjobb kalandcímévé teszi a játékot, az a hangulat, melyhez foghatót azóta sem láttunk a műfajban. Sajnos azonban hiába volt a szakma, a kritikusok és a játékosok dicshimnusza és díjesője, a Grim Fandango nem volt üzleti siker, melynek következtében a LucasArts leállította kalandrészlegét, és sok évre a kalandjátékok is a a túlvilágra kényszerültek, hogy megkezdjék hosszú utazásukat...