Grotesque - Heroes Hunted

Grotesque - Heroes Hunted

Jelentem, kihívója akadt az Oblivion, Gothic, Two Worlds triumvirátusnak, mégpedig egy olyan RPG képében, mely ráadásul fekete humorú kalandelemeket is ígér. Előrebocsátom, lehet, hogy nem csillog annyira, mint ez a három cím, (vagy ha igen jól titkolja), de ugye a lényeg mindig belül van. A marketingesek mindenesetre elég szép neveket dobáltak be a kalapba...

Szóval a Grotesque - Heroes Hunted című alkotás egy kizárólag szólómódú fantasy cRPG, mely a klasszikus számítógépes szerepjátékokat (mint amilyen a Gothic - karrierrendszer, NPC-k napi rutinja -, a Final Fantasy – álomszerű dizájn, eltérő karakterek -, vagy a Baldur's Gate széria) elegyíti fekete humorral átitatott kalandelemekkel (a PR-csapat itt a Planescape Torment, Fallout, Monkey Island hármast sorolta fel). A fejlesztő Silent Dreams szándéka szerint játékuk erős sztorivonalat, változatos játékmenetet, és olyan egyedi, karizmatikus, karaktereket ígér, amelyekre sokáig emlékezni fogunk, és akik barátságot köthetnek, sőt szerelembe is eshetnek egymással.

A csatarendszer kezelőfelülete és mechanizmusa a World of Warcraft és Guild Wars hasonló elemeire hajaz, ám hamar elsajátítható lesz, és kevésbé frusztráló. Sok speciális mozdulat és kombó lesz, melyet az NPC-k is használnak, és ettől az összecsapások amolyan gladiátorharcra hajaznak majd.

Ellenfeleid személyisége, és az, ahogy a sztorit felgöngyölöd, kihat a csatára is, a fegyveres harc keveredik a sértegetéssel, a mágia a harcművészetekkel, az arrogancia az ügyetlenséggel. Az említett kalandelemek a fejtörőkben és párbeszédekben jelenik leginkább meg, melyeket a LucasArts kalandlegendái inspiráltak, és melyek aztán a küldetésekben csapódnak le, elkerülendő a „gyűjtögess és gyilkolj” típusú feladatokat, a humor egyenesen a Monthy Python filmekre emlékeztet majd (állítólag). A látvány következő generációsnak van bejelentve, HDR, dinamikus fények, valós árnyékok, ilyenek csábítanak.

Maga a sztori azért elég sablonos, innen-onnan összeollózott, sőt bizonyos tekintetben ijesztő, de meglátjuk, mi sül ki belőle. Hősünk egy mai csávó, Roger Sun, egy heavy metal banda gitárosa, átlagos figura, szereti az állatokat, imádja a szerep- és kalandjátékokat. Egy ősi tükörbe nézve aztán átkerül egy fantasy-világba, ahol fűszerű lények csatáznak épp egy királyféle figurával. Ebben a birodalomban a fény és sötétség vívja örök harcát, és persze barátunk lesz a kiválasztott, akinek a jót kell szolgálnia, és hogy minél előbb eldöntse, bevállalja-e a bulit, megjelenik két vámpír, Dawnclaude és Solithaire, akik egy még gonoszabb entitás előőrsét jelentik...

Nos, tessék a szemeket megtörölni, felkelni a padlóról, ígérem, mindjárt végzünk! Már csak annyi van hátra, hogy eláruljam: a játék 2008-ban jelenik meg, PC-re és Xbox 360-ra. Jelzem, az Akella mindenesetre elégedett volt a látottakkal, hiszen aláírta a szerződést az orosz kiadásra, mifelénk a Schanz International Consultants fogja össze a terjesztést, akik picit odahatottak a fejlesztőkre, javítsanak ki ezt-azt a projektben, a Silent Dreams ennek megfelelően át is dolgozta pöttyet a cuccot. Ja, és a végére egy csattanó, hogy azért megfejeljem a hírt azoknak, akik még velem vannak: a játék külcsínének megalkotásában a Gothic-széria pár művésze segédkezik, köztük a vezető művész, Horst Dworczak is. Hm, hm...