A Bedtime Digital Games 2017-ben már megnyitotta előttünk az emberi elmét egy szürreális zenés kaland erejéig, amiben annak védelmezőjeként egy karddal felszerelt zöld apróság, Dusty szerepében kellett megküzdenünk a rakoncátlan rémálmokkal. Most eljött az ideje, hogy ismét ritmusos mentális gyógykaszabolásba kezdjünk, hiszen megérkezett a folytatás, a Figment 2: Creed Valley.

Ritmusra jár az agy

A játék még az elődnél is látványosabb és bájosabb módon eleveníti meg a lebegő szigetekkel tarkított, fantáziadús vidékeket, valamint az emberi elmén kívüli, a valóságban lejátszódó eseményeket egyaránt, amik egy költözés előtt álló család civakodását mutatják be. A gyönyörű, kézzel rajzolt grafika imádnivaló külsőt kölcsönöz a játéknak, ami látványa mellett más elemeivel is kicsit a Supergiant Games klasszikusát, a Bastiont idézi. Kalandunkat ráadásul lépten-nyomon zene kíséri, melynek ritmusára is érdemes odafigyelni, főleg az összecsapásoknál. Persze a dallamok mellett környezetünk és a karakterek hozzáállása is egy szempillantás alatt megváltozhat, ahogy kis oszlopokat megütve a nyitott- és zárt gondolkodásmód között váltogatunk, melyre sokszor szükségünk is van egy-egy fejtörő megoldásához, vagy épp a továbbjutáshoz. 

A Figment 2: Creed Valley-ben fő feladatunk a Morális Iránytű állapotának helyreállítása, ami nélkül ugyanis nem működik rendesen az elme, azonban ezt a kisebb akadályokon felül egy kétarcú mókamester, Jester állandó bohóckodása nehezíti, aki minden problémát félresöpörve csak szórakozni akar. Szerencsére ezúttal nem kell egyedül szembenéznünk a kihívásokkal, ugyanis egy barátunk Dusty szárnyas útitársa, Piper szerepében elkísérhet utunkon. A harcrendszer egyszerű és szórakoztató, a pályadizájnok ötletesek, a fejtörők pedig nem túl bonyolultak, de azért kellemesen megmasszírozzák az ember agyát. Talán a leglenyűgözőbb azonban az, ahogy a fejlesztők elképzelték az elme különböző részeit és működésüket, amibe fokozatosan kapunk betekintést kalandunk során.

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!

Sötét gondolatok

A játék mindent egybevéve talán nem forradalmi, azonban így is egy roppant fantáziadús, kellemes és hangulatos zenés elmetúra, bárki számára emészthető mértékű kihívással. Muszáj azonban kitérni az árnyoldalára is, ugyanis bármennyire varázslatos a maga módján a Figment 2: Creed Valley, bőven hagyhatták volna még a sütőben a fejlesztők. Az apróbb hibák felett ugyanis még szemet lehetne hunyni, viszont sajnos több olyan esetbe is belefutottunk, ami miatt gyakorlatilag újra kellett kezdenünk az adott fejezetet a továbbjutáshoz. Pár alkalommal a továbbvezető út nem nyílt meg valamiért, máskor egy tárgyat nem tudtunk betenni a helyére, de olyan is előfordult, hogy hiába jöttek volna jól és hevertek előttünk, nem tudtuk felszedni az életerőnket visszatöltő zöld bogyókat, 1-2 alkalommal pedig teljesen össze is omlott a játék. 

Ezek a furcsaságok már eléggé belerondítanak az amúgy kellemes élménybe, így bár alapvetően szívesen ajánlanánk a folytatást, jelenlegi állapotában bőven hagy kívánnivalót maga után, ahogy azt a végső pontszáma is tükrözi. Ha viszont ezeket sikerült kikalapálnia a Bedtime Digitals Games csapatának, akkor mindenképp érdemes lehet majd adni neki egy esélyt még az első játék ismerete nélkül is azoknak, akik egy könnyed, fejtörőkkel tarkított, ötletes, pár órás zenés kalandra vágynak.