A fiatal pásztor, Malt, és húga, Mei, békésen élik mindennapjaikat Petit Mona aprócska falujában, míg egy éjszaka le nem rohanja otthonukat a Berman Birodalom, lángra lobbantva a háború szikráját. Szerencsére Malt, testvérével és barátaival, még időben elmenekül a megszállók elől, szüleiket azonban elfogják és elhurcolják. A gyereksereg végül egy barlangban lel menedékre, ahol egy hatalmas tankra bukkannak, és elhatározzák, hogy kiszabadítják vele szeretteiket. Bármi áron.

Mancs Őrjárat

A lebegő kontinensek szigetcsoportján játszódó Fuga: Melodies of Steel világában a kutyaszerű Caninu és a macskaszerű Felineko fajt képviselő gyerkőcök csapata felett vehetjük át az irányítást, nem is akárhogy. Mindenekelőtt azonban elsőkét muszáj kiemelnem a játék lélegzetelállító, kézzel rajzolt grafikáját, ami ugyan stílusában eltér, de minőségében és részletességében rögtön a Vanillaware címeit juttatta eszembe. Egyszerűen gyönyörűen mutat minden, a karakterektől kezdve a helyszíneken át, egészen a hadigépezetekig, bár, ha szőrszálhasogató akarnék lenni, beleköthetnék egyes 3D-s modellekbe, hogy azért nem tökéletesek, de alapvetően azok is teljesen jól mutatnak. Ha ez nem lenne elég, a fejezetek végén látható illusztrációkkal számos tehetséges művész is hozzájárult a projekthez.

A játékra visszatérve tehát tankunk, a Taranis fedélzetén útnak indulunk kis csapatunkkal, hogy a Berman Birodalom körmére nézzünk. Felszereltség terén minden gyerkőcünk az összesen három fegyvertípus egyikéhez ért, azonban adottságaik és képességeik is eltérnek. A Taranis három lövegének mindegyikénél egy aktív kezelő és egy tartalékos foglal helyet, a felállást azonban harcon kívül, és pár körönként még azon belül is szükség szerint megváltoztathatjuk. Az említett fegyvertípusok különösen fontosak, hiszen mindegyik más ellenféltípus ellen hatásos, a megfelelő bevetésével ráadásul még késleltethetjük is ellenségeink körét.

A Fuga: Melodies of Steel körökre osztott összecsapásai egy vagy akár több hullámból is állhatnak, attól függően, hogy éppen mi kerül az utunkba, vagy milyen útvonalat választunk, ahogy mezőről mezőre gördülünk előre a gyakran szerteágazó térképen. Az alapvetően szórakoztató küzdelmek során azonban fémmonstrumunk épsége mellett figyelnünk kell kezelőinek állapotára, ugyanis ez nagy hatással lehet harci teljesítményükre. Ha nagyon szorul a hurok a nyakunk körül, bevethetjük akár a masina különleges, mindent elsöprő Lélekágyúját, ennek használata azonban nem igazán javasolt, mivel minden lövéssel az egyik gyerkőc életét követeli. Kikapcsolódásként néha ősi katakombákat is bebarangolhatunk a kincsek után kutatva. Ebben az esetben gyalogosan, lőszerünkkel gazdálkodva kell megkeresnünk egy láda kulcsát, majd ellenfelek és csapdák között átjutva begyűjteni a tartalmait.

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!

Otthon, fémes otthon

Az ellenséges harcigépek fémforgáccsá aprítása mellett a játék másik felében a Taranis fedélzetén rohangászhatunk bármelyik karakterrel.  A szintek között liftezve nemcsak a különböző létesítményeket használhatjuk ki, de igényeink szerint akár fejleszthetjük is azokat. A hadigépezet mellett továbbá a gyereksereg otthonaként is funkcionáló masinában szóba elegyedhetünk társainkkal is. Ez erősen ajánlott, ugyanis az aranyos közjátékok során nemcsak a karakterekről tudhatunk meg többet, de így erősíthetjük kapcsolatukat is, ami a küzdelmek során együttműködésüket is fokozza. Érdemes emellett az apróságok kívánságlistáját is figyelnünk, ugyanis, ha teljesítjük aktuális vágyukat, akkor még motiváltabban és hatékonyabban vetik bele magukat az összecsapásokba.

A Fuga: Melodies of Steel egy igazán magával ragadó és szemkápráztató kis kaland, tele imádnivaló karakterekkel. A fejezetenként kibontakozó cselekmény ugyan nem váltja meg a világot, azonban igazán érdekes, ahogy a körökre osztott összecsapások is alapvetően egyszerűek, de szórakoztatóak. Igazság szerint, azt leszámítva, hogy pár plusz ellenféltípus még elfért volna a játékban, csak ajánlani tudjuk. Fontos viszont megjegyezni, hogy egy eléggé rétegcímről van szó, így akit nem ránt be már az elején a narratíva, illetve a biztosan haladó Taranissal történő harc, az nagy eséllyel később sem esik szerelembe.