Ha teli a búrád a napi nehézségekkel, az iskolával, a vírussal vagy akármivel, és egy nagyon könnyed, de az agyat azért picit megmozgató játékra vágysz, akkor a Beetlewing programja remek választás lehet. A Slipways-ben nem kell tömegeket kiirtani, bonyolult logikai vagy ügyességi feladatokat megoldani. Csupán bolygókat felfedezni, kolonizálni, aztán felhúzni közéjük a kereskedelmi utakat. Mégis, eme egyszerűségben lapul a játék nagyszerűsége.

Csusszanjunk odébb

Szóval, adva vagyon egy vidám galaxis, teli fekete gömbökkel. Első körben ezekre kell kilőni néhány szondát, hogy kiderüljön, mi lapul a gömbök alatt. Ez lehet a nagy büdös semmi, egy bolygó, valamilyen roncs vagy aszteroida. Na, innen indul a móka.

A bolygókat kolonizálhatjuk, méghozzá úgy, hogy mindegyiknek adunk egy feladatot, amit általában az importálható és exportálható árucikkek határoznak meg. Ezek lehetnek az alábbiak: emberek, gabona, biomassza, robotika, chipgyártás és így tovább. Valamit valamiből. Például egy agrárbolygónál ahhoz, hogy gabonát állítson elő, emberekre van szükség. Ebben az esetben keresnünk kell egy bolygót a szomszédságában, ami alkalmas arra, hogy embereket termelő kolóniát húzzunk fel.

Ez pont ideális is lenne, mert ahhoz, hogy egy kolónián az emberek száma nőjön, gabonára van szükség. Szóval, ha a két bolygó gyarmatosítva van, már csak össze kell kötnünk őket a címszereplő kereskedelmi utakkal, és putty, e két planéta innentől kezdve fenntartja egymást. Megindul a fejlődés, a lakók örülnek, mi meg számolhatjuk a befolyó pénzt.

Persze ez egy nagyon ideális eset, mert sajnos elég ritka az, amikor két olyan bolygó kerül egymás mellé, amik abszolút kielégítik egymás igényeit. Ráadásul sok planétának több különböző dologra is szüksége van. Szerencsére olyan is szép számmal akad, ami egyidőben több dolgot képes előállítani.

Szóval a Slipways fő csábereje az, hogy a bolygókkal sakkozunk. Keressük azokat a planétákat, amik kielégíthetik a már meglévők szükségleteit, és amiknek olyan igényeik vannak, amiket kolóniáink teljesíthetnek.

Mindezt tovább fűszerezi az, hogy a nyílegyenes kereskedelmi utakat nem lehet korlátlanul felállítani. Hatótávolságuk korlátozott és nem kerülhetjük ki a közbeeső objektumokat sem. Arra is oda kell figyelni, hogyha összekötünk két bolygót, akkor legalább az egyiken legyen valami, amire a másiknak szüksége van, különben nem indul el a forgalom. Szerencsére egy bolygóra több út is becsatlakoztatható. Hogy mennyi, az az exportálható áruktól függ, ami folyamatosan nő, ahogy a bolygó fejlődik.

Ha pedig a világok kilépnek a „stagnálás” állapotából, akkor nemcsak az évenként begyűjthető vagyonunk nő, hanem a népünk boldogsága is. És minél boldogabb a nép, annál többet termel. Ezzel pedig beindul egy remek, önfenntartó kör. Szóval a stagnáló világokra nagyon oda kell figyelni.

Mindezeken túl kutatóállomásokat is építhetünk. Ezek alapvetően ugyanúgy funkcionálnak, mint a bolygók, vagyis kell nekik valami, amiért cserébe adnak valamit. Ám ebben az esetben fejlesztéseket kaphatunk, amikkel tovább javíthatjuk kolóniáink hatékonyságát.

Chillezős űrépítkezés

Bár a fentiekből úgy tűnhet, hogy a Slipways kissé bonyolult játék, valójában nem az. Mindez nagyon gördülékenyen működik, és könnyen megtanulható. A program ráadásul felajánl néhány egyszerű játékmódot is, ha esetleg nem akarunk céltalanul építkezni, de ennek a játéknak pont ez a szépsége. Nekiállhatunk bármikor, játszhatunk vele bármeddig, elég kihívást nyújt ahhoz, hogy ne unjunk rá hamar és szórakoztató legyen, s közben lazulhatunk, mert nem okoz fejfájást, nem idegesít fel minket. Tökéletes lazulójáték.