Bob megint nincs jól. Szegénynek láb- és kartranszplantációra van szüksége, rossz a tüdeje, sőt még kismillió más olyan baja van, amin csak egy sebész segíthet. Azonban Benton doktor szabadságon van, Shepherd doktor már halott, Miranda Baley pedig éppen műt. Mit lehet ilyenkor tenni? A válasz egyszerű: be kell mosakodni, fel kell venni a maszkot és a kesztyűt, kézbe venni a szikét, fűrészt, felvágni Bobot, és reménykedni, hogy szegény beteg nem vérzik el a műtőasztalon… Bob életének megmentése ismét a játékosok feladata lesz: a Bossa Studios 2013-as viccjátéka, a Surgeon Simulator hét év után folytatást kapott, és betegebb, mint eddig bármikor!!

Vészhelyzet

Ez pedig nagy szó, hiszen a Surgeon Simulatort a játékosok egy része vallásosan imádta, a másik része a pokolba kívánta, köztes álláspont nem igazán volt. Éppen ezért, ha valaki most dönt a sebészkarrier mellett, akkor valószínűleg sikítva fog menekülni a műtőágy mellől, és egy óra után visszatérítést kér. Ugyanis a Surgeon Simulator 2 még mindig nem egy véresen komoly játék: itt sokkal inkább a mészárláson lesz a hangsúly, hiszen szegény Bobot szikével, fűrésszel, kalapáccsal, fejszével, csavarhúzóval, vagy éppen más eszközzel kell meggyógyítani. Igen ám, azonban ezek kézbevétele is egy külön kihívás, hiszen sebészként egy karral/kézzel kell mindent elvégezni, ez pedig nem egyszerű dolog.

A kart és a kezet is külön lehet mozgatni (az ujjak mozgatása ezúttal elmaradt), egy gyakorlatlanabb orvospalánta bizony szenvedni fog már ezzel a feladattal is, de éppen ez a szép (?) a Surgeon Simulatorban. A játék egymás után állít újabb és újabb feladatok elé, a szivatás itt a koncepció része: az operációkat lehet egyedül is teljesíteni, vagy kooperatív játékban, összedolgozva a feladatok megoldásáért. Ugyanakkor a tálalás változott: a rögzített nézőpontú műtéteknek búcsút lehet inteni, az operáló helyiségekben megkötések nélkül lehet közlekedni.

Ezzel a fejlesztők egy sokkal szabadabb játékmenetet hoztak létre, ami jó is, meg nem is. Ugyanis barátokkal tényleg móka Bob körül tevékenykedni, de egyedül már radikálisan csökken a szórakozási faktor. Ugyanis, ha páciensünk elvérzik, akkor újra kell kezdeni az egész szintet, függetlenül attól, hogy hányadik operációnál tartunk: közbenső mentés nincs, se manuális, se automatikus. A többes játék azonban megköveteli az együttműködést (jó esetben), de ismeretlenekkel csak a káosz marad, és az eszeveszett, műtőasztal körüli rohangálás. Sajnálatos módon a Surgeon Simulator változatossága is odaveszett, hiszen az új epizód ugyanazokat a dolgokat variálja, ami nem túl örvendetes dolog.

A műtétek változatosságát a fejlesztők ezúttal egy történettel és puzzle feladványokkal próbálták pótolni, de csak mérsékelt sikerrel. Előbbi szóra sem érdemes, utóbbiak pedig többek között kimerülnek a kórházban való mászkálásban és gombok/kapcsolók nyomkodásában.

Építs kórházat!

A Surgeon Simulator 2 másik része az un. Creator Mode, melyben szabadon lehet alkotni, illetve kipróbálni mások alkotásait. Ebben a játékmódban csak a képzelet szab határt a lehetőségeknek, szinte bármilyen szoba létrehozható.

A Surgeon Simulator 2 a kibővült lehetőségek ellenére nem lett jobb játék. Tálalásban pont azt nyújtja, amit egy ilyen játéktól el lehet várni, a fizikája egyszerre dühítő és mulatságos, amit valaki vagy díjaz, vagy nem. Az biztos, hogy ez a cím nem való mindenkinek, de a mazohistáknak biztos tetszeni fog, másoknak pedig csak azt a tanácsot lehet adni, hogy ha feltétlenül ki akarják próbálni a sebészkést, akkor várjanak az első leárazásig.