The Neverhood
1996-ban összeverődött egy fiatal fejlesztőcsapat, előállt egy meglehetősen egyedi ötlettel, és megalkotta első játékát The Neverhood címmel, a DreamWorks támogatásával. Közel 5 tonna gyurma felhasználásával készítették el a díszleteket, hiszen itt szó sincsen 3D-s effektekről, illetve "shader modellek"-ről, csupán az akkori csúcstechnikát felhasználva bedigitalizálták a gyurma-környezetet, gyurma-mozdulatokat. Rengeteg rajongója van a játéknak mind a mai napig - köztük jómagam is -, de a játékba fektetett kreativitás és egyediség mégsem hozta meg a várva várt sikereket. Hogy miért? Csuda tudja, de annyi biztos, hogy a '90-es évek közepe környékén kezdett hanyatlani az érdeklődés a kalandjátékok iránt, és ezt a Neverhood mellett a Grim Fandango is megsínylette: jó visszhangok, de mégsem ment az eladás... Ezután konzolra több arcade jellegű játékot készítettek még a srácok (Skullmonkeys, Klaymen Gun Hockey) a The Neverhood főszereplőjével fémjelezve, de sajnos '99-ben felbomlott ez az ígéretes fejlesztőgárda.