Sokak számára már biztos semmit nem mond a Guybrush Threpwood név, vagy éppen a Murray féle "Muhahahahaaa"... Itt az ideje lefújni a lassan már tíz éve megjelent játékról a port, és újra felidézni a Monkey Island 3 remek hangulatát. Akik kedvelik a kalandjátékok műfaját, illetve a "point-and-click" stílust átitatva a fanyar angol humorral, azokat biztos beszippantja a program, aki pedig még nem ismerné, itt a remek alakom...
Öreg róka, nem vén róka
A játékiparban ugyan veteránnak számító Monkey Island 3 bizony még a csúcskonfigurációk idejében is megállja a helyét rajzolt grafikájával, illetve animációival. Gépigény szempontjából már nincs félnivalója senkinek, ha valakinél nem indulna a Monkey Island, akkor talán vegyétek ki a hifiből a CD-t és próbáljátok meg a számítógépben! A Monkey Island játékok fő helyszíne az úgynevezett "Tri-Island Area" (Három Sziget Körzet), ami egy kitalált szigetcsoport a Karibi-szigetvilágban. A szigetek hemzsegnek az "aktív", illetve a veterán kalózoktól, azaz találkozhatunk olyan szereplőkkel, akik már visszavonultak a betyárkodástól és éppen a borbélykodással keresik a kenyerüket, vagy a LeChuck féle kalóz-szemináriumon jelesre vizsgázott állszakállat viselő, magát "Véresorrnak" nevező nagyon is aktív kalózzal, akinél ha sajátos módon rávilágítunk, hogy mennyire röhejesen fest egy mű-kampókezet szorongatva, máris zokogásban tör ki - jámbor lelkű főszereplőnkben rögtön lelkiismert-furdalást keltvén...:) Az egész játék alatt a fanyar humor, a jópofa - bár néhol nagyon elvont - fejtörők a jellemzőek. A párbeszédekből értesülhetünk új információkkal, melyek segítenek a tovább haladásban, így érdemes odafigyelni a beszélgetéseknél, hisz ezek adják az itinereket, a támpontokat amik a továbbjutáshoz kellenek, nem beszélve a játékos kreativitásáról. A főszereplő, Guybrush Threpwood, egy önjelölt kalózpalánta, aki ránézésre inkább hasonlít egy angol arisztokratára, mintsem egy ijesztő kalózra, bár főhösünk ezt hallani sem akarja. Ha valaki megkérdőjelezi kalóz mivoltát, a válasz általában: "Guybrush Threpwood vagyok, egy hatalmas kalóz..." Hát persze...
Fél kalózságom Elaine Marley-ért....
Nézd! Egy háromfejű majom!
A sziporkázó humor, ami az egész játék alatt végigkiséri a hangulatot, és a jól bevált point-and-click kalandjáték stílus tökéletes egyveleget alkotnak. A játék még szerencsére mentes mindenféle 3D-s szösszenettől, ami azért is jó, mert a kézzel rajzolt megjelenítés rendkívül igényesre sikeredett és fantasztikus látványvilággal bírnak! A háttérzenék prímán passzolnak a játékhoz, illetve helyszíneihez. Kellemes lágy reggae ötvözve a jellegzetes korabeli szólamokkal, teljesen visszaadva egy korhű hangulatot! Bár ez a bizonyos "korhű hangulat" adja sokszor a poénok lényegét, hisz nem minden kalóz dolgozott joystick-kel meg radarral ellátott ágyukkal, vagy nem minden elátkozott szigeten volt hullámvasút, amit egy zombi kalóz üzemeltet... A Monkey Island világában a kardpárbajok sem a megszokott stílusban zajlanak. Itt bizony nem az éles penge, hanem az éles nyelv az, ami számít, - ha a nyelved sistereg az arcpirító sértésektől, akkor a pengéd is fog! Ellenkező esetben legyőznek és a többi kalózok elveszik a rakományod, ugyanis a játék ezen része a nyilt vizen játszódik.
Ami szintén említésre méltó, azok a szinkronhangok, illetve a szereplők sokasága! Mindenkinek a hangja prímán passzol a karakteréhez. Nekem már sokszor az is röhejes volt, ahogy a szereplők megszólaltak, nem beszélve a kinézetükről. A játék ugyan angolul beszél, de a szövegfeliratokhoz bizony van már magyarítás, így azoknak sem kell csüggedni, akik nem ismerik mélyrehatóbban a nyelvet! Csak ajánlani tudom mindenkinek a játékot: akiktől nem áll teljesen távol ez a játékstílus, azok mindenképpen próbálják ki; remekmű!


