Tesztek

Bullet Run teszt

Bullet Run teszt

Néhány hónappal ezelőtt kiadott játékával az Acony Games ahhoz a már-már hőskorszakhoz nyúlt vissza, melyben a csoportokban űzhető FPS-ek világa igencsak belterjes ágazatnak számított. A Quake 3, az Unreal Tournament mintájára itt sincs semmilyen MMOG-s díszlet, csakis a csapatokba verbuválódott emberek egymás elleni küzdelme -- és persze egy alapos környezetváltozás.

Warsow

Warsow

A folyamatosan változó felhasználói igények miatt még az egykor a teremtés koronáját képviselő műfajok is a veszélyeztetett kategóriába degradálódtak. Az elmúlt években a reflex-orientált online lövészetekkel is valami hasonló történt, melyek a kiürült szerverek alapján már egy ideje rétegjátékoknak tekinthetők. Szerencsére akadnak lelkes fejlesztők, akiket ez a tény nem tántorít el, egy maroknyi csapat pedig olyan alkotást készített, ami felpolírozza a Quake-béli hagyományokat ápoló játékmenetet.

Quake Live (bétateszt)

Quake Live (bétateszt)

A Quake szériát azt hiszem, senkinek nem kell bemutatni. Az azóta több folytatást is megélt játék sikert sikerre halmozott, bár valljuk be, a Quake 4 nem volt olyan átütő erejű, mint a Quake 3 Arena. Azonban a Quake 3 is feledésbe merült, hiszen kevés verseny szolgálja az ezt a játékot e-sportként űző játékosokat. Az id Software gondolt egy merészet, és eme játékot új formában adja ki a régi és a leendő játékosoknak. A koncepció: egy ingyenes, böngészőben játszható, és ebből kifolyólag minden nagyobb telepítési hercehurcától a játékost megkímélő, feltuningolt Quake 3 megteremtése. Hogy ez miként sikerült? Olvassatok tovább!

Quake III - Arena

Quake III - Arena

Mára általánosnak mondható, hogy a videojátékok jelentette adminisztratív terhek rendkívüli mértékben megnőttek. A szegény, istenadta játékosnak hosszú kézikönyveket, rosszabb esetben méretes PDF-eket kell ahhoz tanulmányoznia, hogy megismerhesse a szóban forgó cím alapjait. Arról nem is beszélve, hogy a fejlesztők szentül meg vannak győződve, miszerint szülöttük annál jobb, minél hosszabb, vagy összetettebb játékmenetet kínál. Ma már szinte félve nyúlok egy boltban a stratégiai szekció felé, hiszen a taktikai-pontfoglalós, száz ember kooperatív kattintását megkövetelő játékok élvezetéhez hihetetlen időbefektetés szükséges, végigtolásukhoz szintúgy, és akkor nem is beszéltem arról, hogy ha nem fejleszthetsz egy játékban ezerféle hőst, akkor meg lócsöcs az egész. Tanulni, átlátni, taktikának utánaolvasni, megszokni az irányítást... rendkívül nehézkes a mai játékok működési környezete. Kultúrmissziónak érezvén a nosztalgikus békeidők emlékének ébrentartását, továbbá a játékvilággal jelenleg ismerkedő újoncok megvilágosítását a DirectX11 fényén túl, a jelen hónapra egy rendkívül alacsony adminisztrációs költséget jelentő, de annál jobban összerakott játékot ajánlok figyelmetekbe. Hölgyeim, és uraim, engedjék meg, hogy bemutassam a Quake sorozat multiplayerre kihegyezett fekete bárányát, a sorozat talán legkultikusabb darabját, amelynek további felkonfja teljesen fragesleges....

Enemy Territory: Quake Wars [X360]

Enemy Territory: Quake Wars [X360]

Ez a teszt nem arról szól, hogy lehet-e normálisan FPS-t játszani konzolon, kontrollerrel. Arról sem, hogy FPS-t játszani konzolon jobb-e vagy PC-n. Ez a cikk arról szól, hogy milyen is lett a Quake Wars konzolos verziója. És hadd lőjem le a poént már most: ócska.

Counter-Strike: Source

Counter-Strike: Source

1998-ban a Valve kiadta a Half-Life-ot, mely osztatlan sikert aratott. A gyönyörű grafikával, és a pörgős játékmenettel megáldott játék majdnem minden alkotást messze maga mögött hagyott. Ebben az időben minden lelkes játékos a Quake III Arena és az Unreal Tournament párharcát figyelte. Ez volt az első két olyan játék, mely a többjátékost módra fókuszált. Ezzel egy időben, pár lelkes fiatal programozó összeállt, és megalkotta a Counter-Strike nevezetű modot, a Half-Life alapjaira.

Enemy Territory: Quake Wars

Enemy Territory: Quake Wars

A Quake olyan játék, aminek régebbi részeiről az ember még évekkel később is mesél, olyanoknak is, akik csak néznek rá hülyén, ha azt ecseteli nekik, hogy mekkora poén is volt középiskolában egymást irtani az osztálytársakkal egy-egy délutáni balta-buli keretein belül. Nos, balta már nincs, de ettől függetlenül megint remek móka ez a netes lövöldözősdi.

American McGee's Alice teszt

American McGee's Alice teszt

Hol volt, hol nem volt, még az Óperenciás-tengeren is túl, élt a Szívkirálynő káró katonáival... - akár kezdődhetne így is a mese, de jelen esetben szó sincs ilyen idillinek tűnő tájleírásról. American McGee fejéből egészen más sztori pattant ki, ami végül is sikerre tornászta első komoly játékát, az Alice-t. McGee pályafutása is hasonlóan kacifántos, mint a nevével fémjelzett játékok: annak idején az id Software-nél kezdte pályafutását, mint pályatervező - olyan meghatározó játékoknál, mint a Doom II, vagy a Quake első két epizódja -, később átigazolt az Electronic Arts-hoz, ahol tanácsadóként segédkezett számos projektben, és megkapta a lehetőséget, hogy egy saját játékot alkothasson; így született meg az Alice. Miután elkészült a remekművel, elhagyta az EA-t és saját vállalkozást alapított, hogy a játékjogokat is birtokolhassa, mert ilyen szempontból pórul járt ezzel a címmel. Jelenleg is dolgozik legújabb művén, ami majd a Grimm mesék torz világába fog elkalauzolni minket - remélhetőleg feledtetve mindenkivel a Bad Day L.A. okozta traumát....

Quake 4 teszt

Quake 4 teszt

A Ravent 1990-ben alapította Brian és Steve Raffel a kies Wisconsin állambeli Madison városában. Néhány amigás RPG után összehaverkodtak John Romeróval, és a '94-es Heretic óta az id Software barátaiként Carmack aktuális motorjára építgetik a játékaikat. A Quake 4 előtt leginkább a Jedi Knight és Star Trek játékaikról voltak ismertek.