Késett, drágább, csúnyább


Meg kell vallani, a Quake Wars nem is indított valami jól, hisz az eredetileg tervezett szimultán megjelenés helyett bő fél évet késtek a konzolos verziók, a közben kikerült képeken a játék még szürkébbnek, még csúnyábbnak tűnt, mint az eredeti, ráadásul annak ellenére, hogy multiplayer-központú játékról van szó, a 32 fős küzdelmeket lefelezték maximum 16 fősre. Ez leginkább a fejlesztők lustaságán múlott, hiszen például a Resistance 2-ben sokkal szebb grafika mellett 60 fős online küzdelmek lesznek PS3-on…

Na de mi is ez a Quake Wars, hisz talán vannak páran, akik nem törődtek a PC-s eredetivel sem. Szóval egy csapatalapú multiplayer FPS-ről van szó, amelyben a különböző felszerelésű és technikájú emberek és stroggok küzdenek egymással. Mindkét faj öt-öt kaszttal rendelkezik meg persze rengeteg járművel, és a hatalmas pályákon igyekeznek egymást leradírozni a térképről. Ezt különféle küldetések megoldásával, nem pedig zászlófoglalással teszik; ide fel kell húzni egy őrtornyot, ott fel kell robbantani egy számítógépet, amott meg meg kell javítani egyet.

Megtört bizalom


A játékban szerepel négy, kampánynak csúfolt izé, ami három-három térkép összefűzését jelenti, ahol botok szolgáltatják az ellenfeleket. Ezek egy patch következtében PC-n is elérhetők már, és ahogy ott, úgy itt sem túl intelligensek. Persze, lőnek, néha pontosan is, de taktikai érzék szemernyi sem szorult beléjük, ha elálljuk az útjukat egy tankkal, akkor sosem kerülik meg, sosem váltanak nehézfegyveresre, csak jönnek ugyanazon a scriptelt útvonalon az ágyúcső elé.

És ha már a kasztváltásnál tartunk: ilyen téren borzalmasan fapados a játék, hisz semmi magyarázat nincs, hogy melyik fegyver, eszköz mire való, ami különösen strogg oldalon mókás, mert ott mindennek borzalmasan hülye neve van, amiből még csak következtetni sem lehet. Van valami satnya oktatópálya (PS3-on az sincs), de az olyan unalmas és információszegény, hogy jobb kihagyni és kísérletezgetni.

Mit nem szidtam még…? A mellékküldetéseket elhagyták, szóval azokkal már nem kell foglalkozni, és így nem lehet velük fejlődni sem. A tapasztalati pontok gyűjtése azért megmaradt, de sajnos az sem változott, hogy a megnyert bónuszok csak az adott szerveren működnek, ha kilépünk, visszamegyünk alapszintre. Sztori nincs, de még csak eligazítás sincs a pályákhoz – a játékból nem derül ki, hogy kik azok a stroggok, miért jönnek. Nyilván nem egy központi dolog ez, de még az egyszemélyes móddal nem bíró Battlefieldekben is több háttérsztori van a pályákhoz, mint ebben az elvileg Quake-univerzumra épülő játékban.

A grafika csúnyácska – PS3-on még rondább –, az effektek szimplák (a stroggok űrből lelőtt ultratámadása leginkább tényleg egy zseblámpára hasonlít, ahogy azt valaki egy multimeccsen találóan megjegyezte), a hangok meg semmitmondóak. Ma már elvárás az állandóan fejlődő karakter, az állítható kinézet, a tartalmas szóló- és a sok multiplayer-mód. Egy Call of Duty 4, Rainbow Six Vegas 2 vagy Battlefield Bad Company, de még egy Frontlines mellett is csak szürke kisegér a Quake Wars. Nem rossz játék, csak ennyi pénzért találsz sokkal, de tényleg sokkal jobbat is…

A játékot a Platinumshop biztosította, köszönjük!