Tesztek

Star Wars Battlefront 2 (2017) teszt

Star Wars Battlefront 2 (2017) teszt

A DICE csapatának két teljes éve volt arra, hogy kiköszörülje a csorbát a Battlefront játékmenetén, a folytatás pedig, bár sok területen jócskán rálicitál az első részre, sajnos botrányoktól övezve jelent meg, és még mindig nem képes felérni ahhoz az ideához, amire a legtöbb játékos egy Star Wars-lövölde esetén gondol. Pedig olyan egyszerűnek tűnik a dolog, nem?

Star Wars Battlefront (2015) teszt

Star Wars Battlefront (2015) teszt

Valamikor réges-régen, egy messzi-messzi galaxisban már volt két nagy összecsapás, amelyekből a játékosok önfeledten vehették ki a részüket. Aztán a technika fejlődésével együtt új remény született, csakhogy a Birodalom keze ezúttal is messzire elért.

Star Wars: Battlefront

Star Wars: Battlefront

Star Wars, vagy ha úgy tetszik, Csillagok Háborúja. Ki ne ismerné ezt a címet? George Lucas legendás műve már több mint harminc éve hódít. Generációk nőttek fel -- és nőnek most is --rajta. Készült már belőle film, könyv, játék, jelenleg épp egy animációs sorozat köti a fiatalokat a televízió elé. Nekünk elsősorban persze a játékok a lényegesek, így térjünk át azokra! Köszönthettünk már TPS-t, FPS-t, szerepjátékot, valós idejű stratégiát, űrszimulátort és MMOG-t is Star Wars köntösbe bújtatva. 2004-ben aztán a LucasArts új játéktípus felé fordult, a csapatalapú, elsősorban többjátékos módra kihegyezett móka irányába. Az elkészítés feladatát a köztudottan csak közepes iparos cégnek tartott Pandemic Studios kapta. Lássuk mi sült ki a dologból…

Combat Mission: Shock Force

Combat Mission: Shock Force

A Battlefront.com fejlesztői/kiadói bázis égisze alatt a Big Time Software 1998 óta töretlenül gyártja a Combat Mission újabb és újabb fejezeteit. Az egyedülálló, fázisokra bontott harcrendszerben a Beyond the Overlord, a Barbarossa to Berlin és az Afrika Korps mind-mind méltó mementói a második világháború megfelelő szakaszának, mostani kísérletük, pedig egyfajta halálugrás, hisz 50 évnyi szakadékot kellett áthidalniuk a játékmenetben, hogy a mai modern hadviselést tökéletesen reprezentálhassák.

Star Wars: Republic Commando

Star Wars: Republic Commando

Szerintem nincs is nagyobb megtiszteltetés annál, hogy egy elit csapat vezérévé avatnak, ezáltal a frontvonalakon harcolhatsz, sőt, ha belépsz egy terembe, a parancsnokságod alatt álló rohamosztagok szinte egy embereként tisztelegnek neked. Eme rang természetesen nem csak dicsőséggel, hanem hatalmas felelősséggel is jár. Szükségeltetik hozzá egy jó nagy adag kurázsi, taktikai érzék, hidegfejről nem is beszélve. A LucasArts az e tulajdonságokkal megáldott emberek szívébe próbálta belopni magát első taktikai FPS-ével, a Republic Commandóval. Ám voltak olyan tényezők is, melyekkel nehezen birkóztam meg a játék megjelenése és a különböző lapokban publikált előzetesek előtt. Ekkor hozta nyilvánosságra ugyanis a tisztelt cég, hogy ezúttal nem óhajt olyan viszonylag békés galaxisba repíteni minket, mint ahogyan azt tette mondjuk a Battlefront esetében, helyette egy kevésbé kontrasztos és egy csipetnyi félelemmel megbolondított világba dob minket. Néhány másodperc gondolkodás után kérdeztem is magamtól: „Hova vész akkor a Star Wars hangulat?” Így tehát pár hónap múlva kételkedve kattintottam az „Install” gombra közvetlenül az első korong behelyezése után, és a telepítés alatt egy sor imát is elmormoltam, a csalódás megelőzése végett; elvégre nem szeretek az izgalomtól fél óra után az intenzív osztályon kikötni, egy szívinfarktus kíséretében...

Full Spectrum Warrior: Ten Hammers

Full Spectrum Warrior: Ten Hammers

Tavaly év végén robbant a hír, hogy egy tőkeerős befektetőcsoport, az Elevation Partners jelentős beruházással egybekötve összevonta a Bioware-t és a Pandemicet. A két stúdió futó projectjeit, struktúráját a „házasság” nem érinti, az ausztrál és Los Angeles-i gyökerekkel rendelkező Pandemic, pedig eddigi sikereinek (Star Wars Battlefront, Full Spectrum Warrior, Destroy All Humans!) folytatása mellett tovább erősítheti pozícióját.

Star Wars: Battlefront 2 teszt

Star Wars: Battlefront 2 teszt

Többek számára pavlovi reflexeket és kellemes bizsergést vált ki, ha meglát egy mini Yoda figurát, vagy a villamoson valaki fénykardzümmögés hangot próbál utánozni, melyet persze azonnal felismer. A Star Wars univerzum megannyi reinkarnációja és egyre vadabb területen történő kamatoztatása már jó ideje jelen van a játékiparban is, gondoljatok csak a Rebel Assault óta megállíthatatlanul áradó játéktengerre (ami az új filmek megjelenése táján valóságos cunami-effektet produkál). A Star Wars Battlefront sikerén felbuzdulva (hibái ellenére esélye sem volt sikertelennek lenni, hisz rajta volt a Star Wars plecsni...) a LucasArts úgy döntött, feltétlen szüksége lesz folytatásra, melyet az Episode 3 DVD boltokba kerülésével egy időben kívántak megjelentetni (sikerült is), megragadva a legkedvezőbb időpontot marketinges szemszögből. Hogy mivé vált a tavalyi év legerősebbjének tartott, jediket nem is tartalmazó Star Wars játéka a következő epizódra, hamarosan kiderül.