Hitman 3 teszt – Már megint bérgyilkos a szomszédom
Megérkezett a Hitman 3, ami epikus zárása a World of Assassination-trilógiának. Legalábbis annak szánták, de…
Megérkezett a Hitman 3, ami epikus zárása a World of Assassination-trilógiának. Legalábbis annak szánták, de…
A kopasz 47-es ügynök kitartó, hiszen az ezredforduló óta rendületlenül velünk van, és fittyet hány arra, hogy manapság a lopakodós játékok már nem annyira népszerűek. A hallgatag profi azért próbál adaptálódni az új világrendhez, így a Hitman 2 is bevezet néhány újdonságot, még ha forradalmat nem is csinál.
A 47-es ügynök visszatért, vagyis el sem ment, hiszen március óta havi rendszerességgel jelentkezett egy újabb célponttal. A Hitman ugyanis epizodikus játék, csak az ocsmányabb fajtából, mert meg sem próbálja titkolni, hogy pénzt próbál kicsalni a zsebünkből.
A 47-es ügynök visszatér, és jobban elemében van, mint valaha. Ezúttal jószerivel csak a fantáziánk szabhat gátat annak, hogy likvidáljuk célpontunkat, és ez igazán szórakoztató játékká teszi a Hitmant. Csak kár, hogy a kiadását elszúrták.
A világnak nem volt szüksége a Hitman és a Tomb Raider HD-csomagra, de a Jak & Daxter PS3-as felújítása kivételesen megérte a befektetést. A pakk immár PS Vitára is elérhető, ám sajnos hagy kívánnivalókat maga után.
A már bemutatott Hitman Absolution tesztje során még nem volt lehetőségünk kipróbálni a játék Contracts módját, így most külön cikkben mutatjuk be a multit kiváltani hivatott extra játéklehetőséget
Hat éve már, hogy mindenki kedvenc bérgyilkosa, a 47-es ügynök utoljára akcióba lendült a Blood Money című Hitman epizódban. A fejlesztő IO Interactive azóta két másik játékba (Kane & Lynch, Mini Ninjas) is életet lehelt, de most bizonyítják, hogy még mindig a lopakodásban és a csendes pusztításban a legjobbak.
Az akciójátékok főhősei mindig is jók voltak, akik a világ megmentésére és a gonosz elpusztítására törekedtek. 1998-ban egy drasztikus változáson esett át a játékipar: megjelent az első Thief, amiben egy mestertolvaj szerepét játszhatjuk és nem éppen a jó oldalon állunk. Ezt követte még pár hasonló játék, mint a Postal, amiben egy fekete ruhás, agyilag nem éppen a topon lévő ámokfutót irányítunk (és ráadásul még élvezzük is).
A Dán IO Interactive neve szinte egybeolvadt Hitmannel és az Eidos Interactive-val. Előbbivel azért, mivel az tette őket híressé, utóbbival pedig azért, mert szinte minden játékukat az angol cég adta ki. Ám van egy kivétel: a 2003-ban megjelent Freedom Fighters, ami az EA Games jóvoltából kerülhetett a kezeink közé. Most ezt nézzük meg közelebbről.
A dán IO Interactive-ot 1998 szeptemberében hozta létre a Nordisk Film & TV és a játékfejlesztő Reto-Moto, magját az Amiga demo-scene ismert csapata, a The Silents alkotta (ennek tagja volt Jesper Kyd is). A stúdió a 2000 novemberében megjelent Hitman: Codename 47-tel rögtön sikert aratott, a 2002-es 2. rész már 3 millió példányban kelt el. 2003-ban új stílusú játékkal jelentkeztek, Freedom Fighters címmel. A cég 2004 márciusában állandó kiadójuk, az Eidos tulajdonába került, annak független fejlesztőstúdiójaként.
A Gurura teljes játékok terén nem lehet panasz. Sasa hónapról hónapra a nagyobb kiadók kamionja elé veti magát, mondván, hátha sikerül megfékezni őket és üzletet kötni – az Eidos esetében pedig ez a furcsa taktika bevált. Már kaptatok tőlünk Deus Exet, Hitmant, és most, megkoronázásul, karácsony előtt megérkezett a Thief 3 is.
A dán IO Interactive az ezredforduló évében került az élvonalbeli játékfejlesztők közé a Hitmannel. Azóta pedig folyamatosan bővülnek és futószalagon ontják a tar bérgyilkos kalandjait feldolgozó programokat. A tucatnyi magyart is magába foglaló csapat nyitott az újdonságokra is: egy bejelentetlen, új témájú programon dolgoznak jelenleg.