Talán már máshol is kifejtettem, hogy számomra jelenleg a régi Black Isle Studios tagjaiból (is) verbuválódott Obsidian Entertainment jelenti a szerepjáték készítés csúcsát. Első nagy dobásuk a Star Wars KotOR második része volt, mely sajnos a kiadó sürgetésének köszönhetően félkészen került a boltok polcaira. Ha elegendő idő állt volna az Obsidian rendelkezésére, akkor minden szempontból jobb játékot csináltak volna, mint anno a Bioware által alkotott KotOR 1, de még így sem kellett szégyenkezniük. Mindenesetre, már ekkor is érezni lehetett, hogy ebben a stúdióban bőven van potenciál. Következő játékuk a Neverwinter Nights 2 volt. A béna Bioware féle első rész után (melynek kiegészítői szerencsére már jobbak voltak) az Obsidian megmutatta, hogy milyen egy igazi szerepjáték. Ismét csapatban kalandozhattunk, az AD&D rendszert sikerült nagyon jól implementálni a játékba, a grafika is rendben volt. Igazából csak a nagy gépigény volt a játék gondja, illetve többen panaszkodtak a bugokra is, bár ahogy lenni szokott, azok elől én ismét megmenekültem (nincs mit tenni, engem utálnak a bugok). A NWN 2 kiegészítőivel újra és újra megugrották a lécet a srácok, bár a Storm of Zehir-nél a történetet nem sikerült olyan jól kidolgozni, mint korábban. De meg kell megemlítem azt, hogy ebbe a kiegészítőbe annyi újdonságot pakolták (melyek játékmechanikai újítások voltak és nem merültek ki a több helyszín, több szörny témakörében), melyet a nagy stúdiók is megirigyelhetnének.

Aztán bejelentették, hogy a következő program, ami fejlesztés alatt áll az nem más, mint az Alpha Protocol. Most már tudjuk, hogy ez egy modern kori ('90-es években játszódó) szerepjáték lesz, melyben egy kémet fogunk alakítani. Ezúttal már nem egy kitalált szabályrendszert fognak alkalmazni Obsidian-ék, hanem saját maguk alkotnak egyet. A videókból látszik, hogy lesznek bőven statisztikák, fegyverek, használható tárgyak, képességek. Ami kicsit megijesztett, hogy most először az akcióra is rágyúrnak a srácok (lásd Mass Effect). Tehát az Alpha Protocol inkább lesz akció-RPG, mint hardcore RPG. Ennek alap esetben zavarnia kellene, mert bár szeretem az akciójátékokat, de azért nem bánnám, ha több keményvonalas RPG látna mostanában napvilágot, márpedig ezt leginkább az Obsidian-tól várhatjuk. Na meg a Bioware Dragon Age programjától, ám a Bio a elmúlt években nem brillírozott RPG téren úgy, mint fénykorában. Ők most ezzel bizonyíthatnak előttem.  Na de vissza az Alpha Protocol-hoz. Szóval akció-RPG lesz. Hoppá, de méghozzá milyen?! Kémkedés, modern kori fegyverek, olyan skillek mint például a harcművészet, kódfeltörés, szabotázs. Egy dolgot szeretek jobban a fantasy-nál: az izgalmas, Tom Clancy vagy épp Metal Gear Solid-szerű történeteket, ha pedig egy ilyet fogok kapni  ebben a játékban, hozzá pedig egy jól kidolgozott szerepjátékrendszer is párosulni fog, akkor számomra az év egyik legkiemelkedőbb alkotása lesz az AP. De aztán ne tessék jobban elkurvulni Obsidian, kérünk majd még hardcore RPG-ket is!