Teljesen véletlenszerűen jutott eszembe valami, amit gyorsan le is jegyzek ide. Visszagondoltam a 10-12 évvel ezelőtti időszakra, amikor szinte hónapról hónapra nőttek a játékok gépigényei, a videókártya és CPU gyártók pedig egyre gyorsabb ütemben javítottak a technológiáikon. Őrült időszak volt, 1 év alatt egy csúcs grafikus kártya és processzor lecsúszott a középmezőnybe, és aki maxon akart futtatni egy gépigényesebb játékot, annak nem ártott javítania a konfigurációján.
És mi van most? Egy-két kivételtől eltekintve a játékok gépigényei nem változnak, ami persze azért van, mert a multiplatform címeket limitálja, hogy konzolokra is ki kell adni őket. A grafikai színvonal is stagnál. Nem fejlődik a mesterséges intelligencia. Összetettebb játékok helyett egyszerűbbeket kapunk. Néha kapunk egy The Witcher 2-t, vagy egy Battlefield 3-at, meg talán .... hm, más nem is jut eszembe, ami az elmúlt hónapokban új szintre emelte volna a játékgrafikát. Nekem van konzolom, szeretek is rajt játszani, de most elgondolkodtam, hogy nem-e lenne jó, ha a játékbeli technológia ismét olyan tempóban fejlődne, mint 10 évvel ezelőtt a PC-ken. Bár, a pénztárcánk biztos jobban megsínylené. Talán még is jobb így, ahogy most van. Vagy mégsem?
Csak nekem hiányzik?
Eltűnődtem... Miért nem fejlődik a technológia?