...pontosabban nem is annyira a közelmúltban történt ez, hanem pár hónappal ezelőtt, de a minap unalmamban blogokat olvastam, és Stöki blogján akadtam rá egy Boulder Dash-os bejegyzésre. Innen már egy perc googlézés és letöltés után ismét megtaláltam ezt a remek remake-et.



Nade mi is ez a Boulder Dash?, kérdezi egyszerre tűkön ülve most több millió fiatal, ki akkortájt még jó esetben a bilibe kakilással küzdött, és nem köveket tologatott gyémántokra vadászva. A választ cselesen el is rejtettem az előző mondatban, dehát nem szeretném senki gondolatait kifárasztani, ezért leírom mégegyszer, hosszabban, vágatlanul.



Szóval, a játék rém egyszerű alapokon nyugszik: adott egy meghatározatlan fajú űrlény, ami meghatározatlan célból gyémántokat gyűjtöget, hogy eleget összeszedve megnyissa az átjárót a következő pályára. Mondhatnánk, a Sliders őse, hisz ott is voltak kapuk meg pályák, de ennyire inkább ne kanyarodjunk el! Kanyarodjunk inkább vissza a kövekhez, melyekkel elsőként fogunk találkozni, mint haladást megnehezítő eszközök. Szerencsére, ha csak egy kerül utunkba, és mögötte van szabad hely, arrébb is tolhatjuk őket, hiába akkorák, mint mi vagyunk. Viszont nem célszerű hagyni, hogy a fejünkre essenek, mert az bizony a rajzfilmekkel ellentétben nem csak egy csúnya púpot eredményez, hanem pályaújrakezdést.



A köveken kívül természetesen még sokféle egyéb elemmel is szembe fogunk szállni, statikus és dinamikus objektumok egyaránt opponensként materializálódnak egónk előtt, hogy szépen fejezzem ki magam. Ezek kiismerését azonban rátok bízom, nem lesz egy ördöngősség rájönni, mi harap és mi nem. Az már keményebb kihívás lesz, hogy egy-egy pályán hogyan is kell túljutni - akció és stratégia, tervezésre és ügyességre egyaránt szükségetek lesz.

És akkor ennyi rizsa után el is érkeztem ahhoz a bizonyos remake-hez, azaz újracsináláshoz, hogy ismételten szépen fejezzem ki magam. A fent is linkelt oldalon lelkes hozzáértők szinte bitről bitre lekódolták az eredeti, C64-es játékot (ja ezt még nem is említettem, az akkori konzolok többségére portolták ezt a programot, nekem a C64-es változathoz volt szerencsém - bánta is a joystickom). A grafika, a hangok, a pályák felépítése emlékeim szerint teljesen megegyezik az eredetivel, ha netán mégsem, azt elfedi a nosztalgia szép ködtakarója. Ja és pályaszerkesztő is van!



Mit mondhatnék még? Tessék kipróbálni, érdemes! Akik ismerték, a nosztalgia kedvéért, akik meg nem ismerték, azért, hogy megismerjék, ha netán említve látják valahol. Meg hát azért is, mert... jó játék. Könnyedén rá lehet harapni még ma is.

Az eredeti program sikerét jelzi mellesleg, hogy azóta számtalan klón készült, melyek közül legsikeresebbnek a Supaplex bizonyult, immáron PC-n. Dehát miért ennénk mi Burger Kinget, ha a McDonald's találta fel a műfajt? Remake-re fel!

(Megjegyzések, amik talán nem egyértelműek:
- Induláskor a Load-dal meg kell keresni a Boulder Dash mappát, ha az eredeti pályákkal akarunk játszani.
- A Space+iránygombbal a tőlünk egy kockára lévő "füvet" vagy gyémántot "megehetjük", sokszor lesz rá szükségünk!
- A felső menüsorból ki lehet kapcsolni a hangot, lehet változtatni a sebességet, illetve teljes képernyőre is rakhatjuk.)