...elnézést kérek a hatásvadász bevezetőért, de nem bírtam kihagyni a lehetőséget.

Szóval, mint bizonyára sokan tudják, tegnap (26-a) óta elérhető a Hot Pursuit, az új NfS-rész demója, kizárólag konzolon, sőt, 26-án még csak Xbox360-on, azon belül is csak Gold felhasználóknak. Mivel én ebbe a szerencsés körbe tartozom, gondoltam visszaélek helyzetemmel, és jól bemutatom a játékot.

...aztán hasra kellett esnem, ugyanis a demó a megszokottnál is sokkal (SOKKAL) rövidebb, így aztán szinte semmit nem mutat. Összesen két pályát kapunk, abból az egyikhez az kell, hogy valamelyik barátunk kipróbálja a demót, anélkül nem érhető el. Hogy ez miért jó, nem tudom, mindenesetre ha valamelyik 360-as barátom kipróbálná, és jelezne nekem, azt megköszönném (vagy ha valaki felvenne: Leon121X néven vagyok).

Mint azt talán már mindenki hallotta: az új Need for Speedet a Burnout-sorozatért felelős Criterion fejleszti, akik terveik szerint szeretnének visszanyúlni a régi NfS-részekhez: lesznek itt rendőrök, csodás verdák, gyönyörű tájak.

Ehhez képest a demóban kapott két pálya egyike (amit ki lehetett próbálni) éjszaka játszódik, a változatosság kedvéért... Bár a környék tényleg elég szép, az utak hosszúak, és elágazások is vannak benne, nem teljesen lineáris a pálya - bár nem is annyira kötetlen, mint a Burnout Paradise-ban. Hozzáteszem, lehet közrejátszott, hogy eléggé vidéken, városon kívül száguldottunk.

A játékban két karriert fejleszthetünk: lehetünk illegális versenyzők, és rendőrök. A demóban a kipróbálható pálya csak rendőrökkel volt elérhető, a másik pálya lett volna az autóversenyzős-menekülős. A zsaruval annyi volt a dolgom, hogy az ámokfutókat leállítsam, akár extrém eszközökkel is. Extrém alatt ilyen alacsony szinten a Burnout-féle kilökést, vagy ütögetést értem: a kocsik életerejét a felettük lévő kijelző mutatja, ez pár bökéstől elég könnyen elfogy, ami után jön egy látványos törésjelenet. Igen, az autók törnek, bár nem annyira extrém módon, mint a már sokszor emlegetett Burnout Paradise-ban, de azért elég látványosan.

Ha sikerült a verseny vége (a célvonal) előtt elkapni az összes illegális száguldozót, akkor lehetett örülni, de ha csak párat kaptunk el, már akkor is járt érte "tapasztalati pont". Hogy ez pontosan mire lesz jó, még nem tudni, egy pálya után még persze nem léptem szintet. Ha jól emlékszem, a szintlépésekből lehet új "fegyvereket" megnyitni rendőrként, de ezt nem tudom megerősíteni.

A vezetési modell valahol félúton van a Burnout és az utóbbi évek NfS-ei között (kivéve Shift, természetesen). Szóval nagyon nem reális, féktelen száguldás, elmosott kamerával, nitróval (amit pl a forgalom elkerüléséért, vagy oldalazásért, csúszásért kapunk). Az utak viszonylag szűkek, a falról nyugodtan lepattanhatunk, nem lesz bajunk. Azonban mi is összetörhetünk, ha például frontálisan ütközünk a forgalommal (ami hálistennek elég ritkás volt, talán az éjszakai pálya miatt is, de nem sok vizet zavartak a szembejövő autók - szerencsére ).

Járműből kettőt kaptunk rendőrként, mindkettőhöz járt egy kis bemutató szöveg (lásd ismét Burnout), amit egy kellemes női hang olvasott fel. Tuning jelét nem láttam, ha jól rémlik, akkor cikkekben írták is, hogy ilyen most nem nagyon lesz, maradnak a "hétköznapi" sportautók, nem lehet agyonig átmódosítani őket.

A látvány elég korrekt volt, bár elcseszett ötletnek tartom pont egy kevésbé látványos éjszakai, vidéki pálya kiválasztását a demóhoz. A gépigényről nem tudok nyilatkozni, de az Xboxon folyamatosan, gyorsan futott, belassulásnak jelét sem láttam. Ha sikerül jól portolni a játékot (márpedig szerintem a PC-s Burnout is korrektül futott), akkor nem hiszem, hogy gond lesz a gépigénnyel.

Nagyon erős lesz a közösségi oldala a játéknak, ezt csak egy videóban tudta megmutatni: barátaink idejét látjhatjuk, versenyezhetünk velük, megdönthetjük rekordjukat, stb. Erről túl sokat nem írnék, mert a demóban ebből semmit nem láthattam.

Sokat mond el az, hogy tovább tartott letölteni a játékot, mint végigvinni azt az egy pályácskát, így aztán érdemben nem sokat tudtam meg a játékról. Szépen néz ki, nagyon irreális, nagyon pergős, a törésmodell kevésbé drasztikus, mint a Burnoutban, a zene is okés, de ebből még bármi lehet. Jó játék, vagy nagy bukás is.