Szombaton(2009.04.25.) új játék fejlesztésébe kezdtem, amit nagyjából sikerült befejeznem másnapra. Utána már csak finomítások maradtak hátra, amiket kedden el is végeztem, így felkerült a netre második (2 és feledik, ha a Snake DX9-es változata is számít, de csak egy félnek), Shoot the Smileys! című játékom. A játék menete pofonegyszerű: 1 perc alatt kell minél több smiley-t lelőni, amik 5-ös hullámokban, véletlenszerű helyeken bukkannak fel.
A fejlesztés sima volt, csak néhány óráig tartott. Ebben nagy szerepe volt annak is, hogy a Snake forráskódjának megnyitásával kezdtem, amiből kitöröltem a felesleges részeket, majd indulhatott a kódolás. Problémákba nem igazán ütköztem, leszámítva azt, hogy egyszer 1 helyett 0-t írtam, de debug-gal sikerült ezt kiderítenem(végtelen ciklus..., indításnál csak kaptam egy hibát észlelt... hibaüzit, debug-gal viszont tudtam követni is az eseményeket), utána pedig könnyű volt orvosolni a problémát.
A gépigény:
DX9 runtime
DX9 kompatibilis VGA
Windows XP
Link: letöltés
Esport1 Hírek
Ajánló
Legnépszerűbb
R.I.P. - Hírességek emlékére 453
453 hozzászólás | Legfrissebb: 2024. március. 25. 18:16 by Carmageddon4 |Alpha Protocol 162
162 hozzászólás | Legfrissebb: 2024. március. 20. 16:48 by Carmageddon4 |Alone in the Dark sorozat 203
203 hozzászólás | Legfrissebb: 2024. március. 19. 16:17 by Carmageddon4 |Hibajelentés 1 338
1 338 hozzászólás | Legfrissebb: 2024. március. 07. 15:51 by Carmageddon4 |Must buy 1 488
1 488 hozzászólás | Legfrissebb: 2024. március. 01. 21:14 by Emil33 |Iratkozz fel hírlevelünkre
Bankkártyás fizetés
A smiley-k egyébként tökéletes célpontok a kör alakjuk miatt, egyszerű eldönteni, hogy eltaláltad-e, vagy nem. Ki kell számolni a középpont és a kurzor távolságát és ha az nem nagyobb a sugárnál, akkor a körben/körön van éppen a kurzor.
Pontok közötti távolságot meghatározó függvény megírása meg nem volt túl nehéz.
távolság=négyzetgyök( |x1-x2| a négyzeten + |y1-y2| a négyzeten)
x1,y1,x2,y2:koordináták