A játék főhőse egy nagy katasztrófa után egy éven át masírozik Amerikán keresztül, majd mikor hazaér a romok között elkezdi keresni a családját. Persze őket nem találja meg, csak egy másik családot, akiken segítenie kell, mert ugye ő egy jófiú, aki az egész éve tartó éhezés, kimerültség és rengeteg halál közeli élmény után is csak arra vágyik, hogy vadidegenekért kockáztassa az életét.
Oké, ez az utóbbi mondat elég drasztikusan hangzott, igazából nincs olyan nagy bajom a sztorival, csak egyszer-kétszer furcsálltam a főhős elképzeléseit a túlélésről. A nem túl hosszú játékidő során nem lesz túl sok alkalom arra, hogy a karakterek kibontakozzanak, így róluk inkább nem is mondok semmit... kivéve Mei-t, a kislányt, akit megmentünk, mert őt tényleg megkedveltem, tényleg segíteni akartam rajta, ezért nagyban az elragadóan bájos szinkron tehető felelőssé.
A játék grafikája igencsak tetszetős, szerintem remekül átadja a környezetet, igazán hihetővé varázsol mindent és még a "véletlenül" pont jó helyen felbukkanó kapaszkodók, vagy kiállók sem rínak ki annyira, hogy túlságosan mesterkéltnek hassanak. A mászás abszolút a játék fénypontja. A stamina rendszernek hála most először találkozom olyan játékkal, ahol bizony a karakter leeshet a mélybe, ha teljesen kimerül a mászás közben. Tetszett, hogy az ilyen-olyan ugrások több energiába kerültek és, hogy a végkimerülés szélén még egy utolsó nagy lendületet lehetett venni. Az kevésbé lenyűgöző, hogy bármikor, bármit kivehetünk az inventory-ból, de meg kell valljam, ez szükséges része az amúgy sem feltétlenül könnyű játéknak.
A harcrendszer szintén az innovatív megoldások listájához sorolható, azonban éppen ezzel kapcsolatban merültek fel komoly problémáim. Az elsődleges gondom, hogy a harcok nem kerülhetőek el. Talán egy-kettő igen, de az esetek túlnyomó többségében muszáj harcolnunk, akár öt-hat emberrel is, ami jól működne egy akciójátékban, itt azonban jobban esett volna, ha mondjuk elbújhatok az ellenség elől, vagy megkerülhetem őket. Persze, mondhatjuk, hogy csak én vagyok béna és másoknak semmi nehézséget sem okoz, hogy egyetlen pisztolygolyóval lefegyverezze az ellenségeit, de nekem gyakran meggyűlt a bajom ezekkel a részekkel.
Arról már ne is beszéljünk, hogy az egyik, egyébként zseniális pálya, egy bandának a főhadiszállásán játszódik. Nekem nagyon idegennek hatott ebben a játékban, hogy ennyit kellett harcolni. Nem számoltam, de a végére több tucat embert kellett a másvilágra segíteni.
A játék során van alkalmunk túlélőkkel találkozni, akik valamilyen segítségért cserébe információkat osztanak meg velünk az itt történtekről, családunk lehetséges helyzetéről, meg ilyesmi. Azonban ez a rendszer szerintem nagyon bután lett kialakítva. Miután végigvittem megnéztem egy végigjátszást, amit azzal kezdtek, hogy pontosan milyen elemeket nem használhatunk fel a magunk gyógyítására, mert majd később szükségünk lehet rájuk. Tudom, hogy az egyik túlélő például adhat nekünk egy shotgunt, viszont elolvasván, hogy mit kér cserébe... nos, ha az ember nem az adott, egyetlen módszert követi, akkor addigra tuti biztos, hogy legalább az egyik szükséges anyagból nem lesz már nála.
Aki meg tudja oldani, hogy soha ne kelljen stamina, vagy health visszaszerző elemeket használnia annak a túlélők megmentése nem lehet probléma, de erősen kétlem, hogy sok ilyen ember létezne.
Összességében nagyon is tetszett a játék, szívesen látnék még hozzá hasonlókat, csak azokban ne legyen ilyen kiszámítható a történet és vagy kevesebb harc legyen bennük, vagy vállalják fel, hogy akciójátékot akarnak és tegyenek bele egy komolyabb harcrendszert. Végül egy kis segítség a már említett shotgun megszerzéséhez.
In Episode 10, as you head south out of Henry's Apartment look for the pole on a building to the left just before the gap and to the left of the alley. Climb it to get up to the fire escape and get an Inhaler. Then shimmy to the right to get on the ledge by the building to the right and over to the pole at the far end to slide down. Head in to the open shop for clean air and hand the Victim Fruit Cocktail, Food Can, Soda Can, Inhaler, and the Meat. In return you get a Shotgun!
I Am Alive
Íme egy játék, amit egyedisége emelt a többi fölé, ugyanakkor számomra éppen az újszerű elgondolásai közül az egyik lett a nagy negatívuma is.