Egy kis történelem

Az FPI nevű német programozó 2002-ben robbant be az SMW hackek világába, a The second Reality Project című szinte tökéletes munkájával. Ez volt az első jelentősebb Mario hack (a Super Demo World mellett), ami szerte a világon ismert lett az SMW rajongók körében. Hosszú fejlesztési idő után, 2006-ban meg is jelent a folytatás, a Zycloboo’s Challenge( tesztemet a Super Mario topicban olvashatjátok), ami szintén nagy sikert aratott. Jelenleg készül a harmadik rész(egyenlőre még nincs alcíme), ami pár éven belül biztosan megjelenik. De közben, 2008-ban megjelent az első rész remake-je, amit most tesztelnék.

A játék

Mi is az, hogy remake? A játékok világában valami ilyesmit jelent: újrakiadás, szebb grafikával, esetleg több pályával, stb. Itt is valami ilyesmire kell számítani, de itt nem kelthet semmi felháborodást (sőt), ugyanis a játék teljesen ingyenes! Bárki letöltheti, kipróbálhatja.
Tehát a játék minden esetben az első részre épül, de mégis teljesen más. Igaz, hogy lényegében ugyanazok a pályák, de mégis teljesen új hangulattal, világgal, környezettel. A térkép része is teljesen más, hangulatos, részletes, remek. Néhányszor eszembe jutott, hogy: „Tényleg, ezen a pályán már voltam!”, de legtöbbször nem is vettem észre, annyira új élményt adott.


Grafika
Első ránézésre ugye mindenki ebben lát változást, de igaza is van. Mert a grafika tényleg gyönyörű, sokkal, de sokkal szebb, mint az alap Super Mario World. Szinte az összes sprite le van cserélve egy sokkal szebbre (kivéve talán Mario, ami nem is baj), és az egész már ilyen „két és féldimenziós” hatást kelt. A hátterek, a környezet ugyancsak szemet gyönyörködtetőek, a csudaszép ExGfx grafika megállja a helyét.

10/10


Játékmenet

Sokban ez szerencsére nem változott, talán pár apróságot megemlíthetünk. Az egyik, hogy a Switch Palace-ok nem külön pályán vannak elhelyezve, hanem egy-egy pályán belül vannak, ott kell megtalálni őket. A pályák sorrendje és felépítése kicsit változott, de ez inkább csak jobb így, mint az eredetiben.

!!!SPOILER VESZÉLY!!!

És még a pluszpályákról nem ejtettem szót, amik Bowser kastálya után következnek. A történet szerint ugyanis Bowser egy olyan gépezetet épített meg (ez a The Second Reality Project ez látható a játék indításakor), amivel akár egy új világot is létrehozhat, jelen esetben egy gonosz, ellenségekkel teli világot, amiben felkészülhet Donut Land elpusztítására. Amikor eljutunk Bowser kastályához, ott megtaláljuk a híres gépezetet...és átugrunk vele egy másik, modernebb, űrtechnológiás világba. Amikor ezt Bowser észreveszi, próbál elmenekülni óriási birodalmi űrhajójával, csak Mario utoléri. Rengeteg nehéz (talán túl nehéz) pályákon üldözzük, és a végén legyőzzük (amúgy a Bowser elleni csatától nem dobtam hátast, na az sokkal jobb is lehetett volna).Mario egy switch segítségével megsemmisíti a Second Reality Projectet, és visszarepül szeretett hazájába. A befejezés és a credits szinte katartikus élményt nyújt, és az alatta szóló zene...csodálatos, már csak ezért is érdemes végigjátszani.
Még van egy negatívum, amit fölhoznék, ez pedig a csillagvilág, a speciális pályák elérése. FPI úgy gondolta, hogy ezt jól megnehezíti, és sikerült is. Ezek a pályák csakis a főellenségek várából érhetőek el, ez meg azért gond, mert hogy ha legyőzünk egy főellenfelet, akkor a vár összeomlik, és azután már nem juthatunk el abba a csillagvilágba. Ez elég nagy baj, mert én csak a játék végén jöttem rá erre, és nem tudtam visszamenni a várakba. Úgyhogy ez elég jól el lett tolva.

10/9


Zene

Na ez az a dolog, amiért még érdemes játszani. Csodálatos ez a zene, ami a játékban van, FPI szerintem az eddigi legjobb komponista (S.N.N. mellett persze), aki SMW hackbe tette be zenéjét. Nagyon jól illenek a pályákhoz, sokféle van, dallamosak, szépek. És a credits zene az egyik legjobb, ez annyira tetszett nekem, hogy videó formátumban Youtube-ra föl is töltöttem, itt meghallgathatjátok:


Ja és FPI volt olyan kedves, hogy az egész játék soundtrackjét átkonvertálta mp3-ba, és ingyenesen letölthetjük. Itt ti is megszerezhetitek:>LINK<

10/10

Összegzés

Az FPI-t talán úgy lehet legjobban jellemezni, hogy más, „rendes” cégekhez hasonlítom. Jelen esetben a Valve-hoz. Mindig sokáig vacakol a munkájával, viszont ha az kijön, óriásit durrant, alapmű lesz a kategóriájában, igazi minőségi darabot ad ki. Szerintem jelenleg ez a német srác a világ legjobb SMW hackere. Remek lett FPI, gratula érte!

Értékelés: 98 %

www.fpi-productions.de

Töltsd le a hacket itt!

Csak hogy lássátok, hogy nagyjából miről is szól a játék, délután összedobtam egy játékmenet videót. Én vettem föl a játékot, és kicsit összevágtam. Itt megtekinthető:


Ui: Kommenteljetek! Csak akkor tudom meg, milyen lett az írás.

Üdv: