A fejlesztői modból teljes játékká nőtt DayZ alkotója, a Bohemiánál az egész projektért felelős Dean Hall a VG247-nek adott interjújában beszélt a konzolgyártók elavult hozzáállásáról. Elmondta, hogy mikor a DayZ felkapott mod lett, rengetegen megkeresték őket az aktuális nagyoktól, és minden kérdést pénzzel akartak megválaszolni -- csakhogy ez Dean szerint nekik nem tetszett, és a kiadók is jobban teszik, ha a következő generációs konzolok megjelenése után a free-2-play modell felé fordulnak.

"Mi nem látjuk a termékünket a boltok polcain. Nekünk nem kell pénz, és ezért nem kell marketing sem. Az emberek nem szeretnék azt olvasni, hogy »A DayZ-t ez és ez a cég hozta el nektek!«. Ezek a nagy kiadók egyre inkább veszélybe kerülnek, idővel irrelevánssá válnak, ám ezzel együtt még mindig hatalmas anyagi és technikai segítséget tudnak nyújtani."

Hall szerint a konzolgyártóknak kell a legjobban odafigyelniük, mert bár állandóan az innovációról papolnak, egy Steammel egyik sem veheti fel a versenyt ötletesség terén. Persze, kicsit árnyalja a képet, hogy a DayZ sem lesz teljesen ingyenes játék, de mivel boltokban nem lehet majd kapni, Dean szavai nem válnak levegővé: a kiadóknak gondolni kell a digitális világra, és arra, hogy egyre kevesebben fizetnek majd 60 dollárt, vagy akár eurót egy-egy dobozos, milliókat érő játékért.

Vagy szerintetek Dean téved, és minden jó úgy, ahogy van?