• A Star Wars Outlaws nem olyan lesz, mint az Assassin's Creed Valhalla
  • A készítők szerint Kay Vess kalandját emberi idő alatt fogjuk tudni teljesíteni
  • És a térkép sem fog fuldokolni az ikonokban
  • A felfedezést sokkal inkább a narratívához igazítják

A Ubisoft nyílt világú játékai (sajnos lassan már csak olyan van nekik) mindig eléggé megosztják a közösséget, mert bár tény, hogy magát a kidolgozást és a hangulatot nem igazán érheti panasz, ugyanakkor szinte mindegyik alkotásuk egyazon formulát használja: van egy gigantikus térkép tele ikonokkal, mi pedig azokat hajkurásszuk napestig. Ennek a receptnek leginkább a Valhallában láttuk kárát, melynek 100%-os teljesítése a HowLongtoBeat oldala szerint 143 órát vesz igénybe, ebben a játékidőben pedig egy rakás redundáns tartalom (grind, kincsek gyűjtögetése, satöbbi) is benne van. Éppen ezért elég sokan megrémültek, mikor az Assassin's Creed-széria (egészen pontosan az Odyssey) zónáihoz hasonlították a nemrégiben bemutatott Star Wars Outlaws bolygóinak méretét, szerencsére viszont nem kell attól tartanunk, hogy ismét egy többszáz órás kalandot kapunk. 

Ezt maga a játék kreatív rendezője, Julian Gerighty, valamint a narratív rendező, Navid Khavari erősítette meg az IGN-nek adott interjúban, kiemelve, hogy szeretnék, ha a játékosok egy izgalmakban gazdag nyílt világú kalandban vennének részt, így nem akarnak egy 2-300 órás, kvázi befejezhetetlen RPG-t letenni az asztalra. "Egy nagyon koncentrált akció-szerepjátékot készítünk, ami magával ragadja az embereket, de nem rabolja el az összes idejüket." – mondta Gerighty. Khavari hozzátette, hogy a karakterek és a történet felől közelítették meg a felfedezés kérdését, így lényegében a hősnő, Kay Vess szemszögéből csodálkozhatunk rá a különböző bolygókra és azok eseményeire. A fejlesztő elmondása szerint a narratíva kéz a kézben jár majd a játékmenettel, így mindenféle indikátorok, ikonok és egyéb UI elemek (persze ezek is lesznek, csak épp nem annyi, mint az említett szériában) nélkül is tudni fogjuk, hogy hol történik valami fontos esemény, és merre visz tovább a fősodor. A térkép radírozására épülő AC-k és Far Cry-ok után ez mindenképp jó hír, hiszen mostanra vélhetően már a legnagyobb rajongók is beleuntak az ezerszer látott játékmenetbe. Persze ez jelen pillanatban csupán egy ígéret, majd csak jövőre fog kiderülni, hogy képes volt-e beváltani a Massive Entertainment csapata.