Javarészt most már játszhatóvá vált a SimCity, a játékosok szemét azonban még mindig szúrja az a fránya online rendszer, ami folyamatos internetkapcsolatot követel meg. A fejlesztők szerint a játékélmény e nélkül egyszerűen nem lenne ugyanolyan, a városunk milliónyi adatait ugyanis csak külső szerverek segítségével (ezek állapotát már a neten is meg lehet nézni) tudja feldolgozni a játék, ennek kiiktatásához pedig jelentős mértékű átprogramozásra lenne szükség, amit a közeljövőben biztosan nem terveznek -- egy névtelen forrás szerint azonban a szerverekre valójában nincs is nagy szükség.

A Rock, Paper, Shotgun stábját a Maxisnál dolgozó, a nevét eltitkoló dolgozó kereste meg, aki elmondta: a tényleges játékmenetben nem játszik nagy szerepet a géppark. Ezek az elmondása szerint a városok és a játékosok közötti kommunikációt, a mentések felhőben történő tárolását, az Originnel való kapcsolatot, illetve az egyéb közösségi funkciókat biztosítják, ám a játékba nem szólnak bele különösebben -- persze csak akkor, ha valami csintalanságot észlelnek, hiszen a szerverek másik fő feladata a csalók után való kutatás.

Az elmúlt napokban több embernek (köztük a Kotakunak és Notchnak) is sikerült már 15-20 percen át offline üzemmódban játszani, ami alátámasztja a forrás azon állítását, miszerint a szerverek nem valós időben dolgozzák fel az adatokat, hanem csak bizonyos időközönként ellenőrzik, hogy minden helyesen működik-e, illetve frissítik a régiók városai közötti adatokat. Ebből arra következtet a dolgozó, hogy minimális munkával el lehetne távolítani a most meglévő, az indulásnál rengeteg gondot okozó rendszert.

Az EA természetesen nem kommentálta az informátor állításait, s várhatóan az utolsó pillanatig ki fognak tartani a mostani megoldás mellett, úgyhogy érdemes megbarátkozni ezzel.