• Az első két rész több országban is lekerült a Steamről
  • A GTA-játékokkal is hasonló volt a helyzet
  • Mielőtt bejelentették volna a The Trilogy-t

A két évtizeddel ezelőtt, 2001-ben megjelent és a Remedy Entertainment által fejlesztett Max Payne egy igazi siker-sztori volt, amely olyan TPS élményt nyújtott, gazdag film noir ihletésű történetmeséléssel és belassított, bullet-time lövöldözéssel, hogy az évekre előre meghatározta az akció-játékok műfaját. Bár egyedi narratívája és játékstílusa miatt maradt emlékezetes, és tényleg időtlen klasszikusnak számít, bizony itt lenne már az idő hivatalosan is leporolni őket. A Redditen a smolgote nevű felhasználó rámutatott, hogy mindkét klasszikus Max Payne részt több régióban is eltávolították a Steamről, és több helyen, köztük Ázsiában, valamint Latin-Amerikában már nem elérhetőek. Sokan a GTA-hoz hasonlították a helyzetet: a Grand Theft Auto 3 (2001), a Grand Theft Auto: Vice City (2002) és a Grand Theft Auto: San Andreas (2004) mind a remaster megjelenése előtt kerültek ki a kínálatból, majd nem sokra rá bejelentették a Grand Theft Auto: The Trilogy – Definitive Edition érkezését. Az egyik kommentelő megjegyezte, hogy GTA: The Trilogy mögött álló fejlesztők, a Grove Street Games (akkor még War Drum néven) korábban a Max Payne mobilos portján dolgoztak, ami arra utalhat, hogy talán ismét egy remaster-gyűjteményen dolgoznak a kiégett new york-i zsaru történetéből.