Figyelem: jelen cikkünk eredetileg a PC Guru magazin 2015-ös évfolyamának novemberi számában jelent meg, a MOBA rovatunk keretében. Ha a novemberi lap többi része is érdekel, akkor a PC Guru Webshopban megvásárolhatod. KATT IDE!

A Heroes of the Storm egyik különleges adalékanyaga a csataterek, melyek nemcsak változatos, de izgalmas szórakozást is kínálnak a 10 játékos számára. A programban jelenleg 9 darab csatatér található, legutóbbi számunkban pedig 3-at tudtunk kielemezni ezek közül, valamint kitértünk arra, hogy mik azok a zsoldostáborok. Most lássuk a többi térképet!

Webshop ajánló
Heroes of the Storm
  • PC

DRAGON SHIRE

A Dragon Shire egy hagyományos háromsávos pálya, melynek fenti és alsó részén található egy-egy oltár. Ezek az oltárok időközönként aktiválódnak, amiket a csapatok ilyenkor elfoglalhatnak. Amennyiben mindkét oltárt ugyanaz a csapat birtokolja, életre kelthetik a középen lévő sárkányszobrot, amibe belebújva új tulajdonságokat kap a sárkánylovaggá alakult hős: képessé válik tűzcsóva fújására, ami területre ható sebzést okoz, valamint rárontani egy ellenséges hősre, és elegánsan elrúghatja őt a közelből. Emellett a sárkány hatalmas fejszével csapkod, ami úgy olvasztja le az életerőpontokat az épületekről, hogy öröm nézni.

  • Itt tényleg csak a legjobb hősök és a legjobb játékosok maradhatnak talpon, hiszen a két oltár egyidejűleg történő birtoklása nem egyszerű feladat, főleg úgy, hogy a csapat valamelyik tagjának még bele is kell bújnia a sárkányba.
  • Amennyiben mi játszunk a sárkánnyal, induljunk meg azonnal a legközelebbi ellenséges bázis felé, s kezdjük el püfölni azt sima támadással. Mivel a sárkány hatalmasakat üt, az épületek olvadni fognak alatta.
  • Fontos, hogy mindig kísérjük el a sárkányunkat! Akármilyen hatalmasnak is tűnik, életereje nem túl nagy, egy jól védekező csapat pillanatok alatt kinyírhatja.

GARDEN OF TERROR

Újabb hagyományos felállású, háromsávos harctér, ahol éjszaka történnek a legizgalmasabb dolgok. Ilyenkor ugyanis életre kelnek az erdőkben lakozó nővények, akiket elpusztítva magokat szerezhetnek a játékosok. Amennyiben egy csapat összeszed 100 magot, a bázisukon életre keltenek egy úgynevezett Terrort, akibe belebújva kell egy játékosnak átlendíteni a mérleg nyelvét a győzelem felé.

  • A Terrornak három képessége van, mindegyik nagyon hasznos és fontos, hogy jól használjuk azokat. Az első egy területre ható varázslat, ami birkává változtatja az ellenfeleket, így azok nem tudnak képességeket használni. Második skillje egy cserepes növényt növeszt egy adott helyre, ahonnan indák fonódnak minden ellenséges épület köré. Ezek az indák szépen lassan megfojtják, lerombolják az épületeket egészen addig, amíg a központi gyökerüket el nem vágják. Végül pedig a Terror harmadik képességével ideiglenesen gyorsabban fog mozogni, amivel nem csak menekülni érdemes, hanem egy másik fronton újabb támadást kezdeményezni.
  • Csak akkor játssz Terrorral, ha tudod, hogy mit kell vele csinálni!
  • A Terrort nem árt kísérni, de ha sikerül lefoglalni az ellenfél csapatát addig, amíg ő garázdálkodik valahol, akkor akár egyedül is hagyhatjuk őt.

HAUNTED MINES

Ez az egyik legérdekesebb csatatér, ahol nem egy, hanem két szinten folynak a harcok. Időközönként ugyanis megnyílnak a pálya alá vezető bányák bejáratai, a föld alatt pedig élőholtakkal találkozhatunk. Amennyiben ezeket az élőhalottakat elpusztítjuk, koponyákat gyűjthetünk be, összesen 100 darabot. Minél több ilyen koponyát sikerül bezsákolni, annál erősebbé válik az ezután életre kelő gólemünk, amely a fenti és az alsó sávokban indul meg és kezdi el pusztítani az ellenfél bázisait.

  • Mivel itt nagyon fontos, hogy a mi gólemünk legyen az erősebb, igyekezzünk időben elindulni a bánya felé, méghozzá a teljes csapattal együtt.
  • Ha csapatként lent vagyunk, érdemes lehet csapdát állítani azok számára, akik utánunk jönnek, hiszen a minitérképen jól látszik, merre kóricálnak az ellenfél hősei.
  • A bányában találunk egy nagyobb ellenfelet is, ő egyedül 50 koponyát szór ki magából. Ezt legyőzni legalább olyan nehéz, mint a gólemeket, ezért egyedül ne próbálkozzunk ezzel. Ha a bányákat kitakarítottuk, repüljünk rá a 3db zsoldostáborból legalább kettőre. Főleg a középső a fontos ilyenkor.
  • Ha nem tudjuk időben bevenni a bányát, akkor fókuszáljunk a zsoldostáborokra, azokkal egy kicsit lassíthatunk az ellenfél gólemén

INFERNAL SHRINES

Ezen a pályán kizárt dolog, hogy 20-25 percnél tovább tartson egy mérkőzés, ugyanis szabályai rendkívül felpörgetik az itteni eseményeket. Adott egy háromsávos térkép, melyen 5 zsoldostábor és 3 oszlopszerű oltár kapott helyet. Ezen oltárok közül időközönként aktiválódik valamelyik, amire a bemondó udvariasan felhívja mindenki figyelmét. Ha valaki ezután aktiválja azt, megnyit vele egy dimenziókaput, ahonnan szörnyek pattognak ki. Amelyik csapat ezekből a szörnyekből előbb elpusztít 40-et, az maga mellé állít egy úgynevezett Őrzőt, melyekből háromfélét különböztetünk meg: arcane, mortar és frozen. Miután az Őrző életre kelt, elindul a legközelebbi sávon az ellenfél bázisa felé, de a többi viszonylag passzív nem játékos karakterrel ellentétben az Őrző azonnal nekiugrik az ellenfél játékosainak is. Emellett különféle speciális támadásokat is bevet, így komoly veszélyt jelent azok számára, akik az útjába állnak.

  • Az oltárok megszerzése rendkívül fontos dolog, itt nem lehet ellébecolni a munkát. Amint megnyílik valamelyik, oda kell menni, és el kell kezdeni aprítani a kisebb szörnyeket.
  • Ha megérkezik az ellenfél, inkább velük foglalkozzunk. Mivel általában egyesével szállingóznak oda az emberek, érdemes rájuk ugrani, főleg, ha legalább 3-an már ott vagytok.
  • Az őrzők támadásai elől ki lehet és ki is kell térni! Elég csak a földet figyelni, és máris megóvhatod magad egy kis alázástól.

SKY TEMPLE

Luxoria kietlen sivatagjai felett lebeg a Sky Temple nevű csatatér, ahol a játékosoknak összehangolt csapatként kell viselkedniük. Három sáv és öt zsoldostábor található itt, mely utóbbiak közül az egyikben egy hatalmas boss található. A pálya különlegességét annak középső területein található három templom biztosítja, amelyek közül megadott időközönként 1 vagy 2 darab aktiválódik. Ilyenkor a játékosoknak rá kell állni az ott található alapzatra, amitől a templom védelmi rendszere bekapcsol, majd elkezdi lézernyalábokkal rombolni az ellenfél épületeit.

  • A templomokat nem elég elfoglalni, hanem folyamatosan birtokolni kell. Ez már akkor sem könnyű feladat, ha egyáltalán nincs ellenfél a közelben, ugyanis ilyenkor is meg kell küzdeni a templom védelmi egységeivel. Egyedül tehát jobb, ha elkerüljük az egészet, hacsak nem vagyunk benne biztosak, hogy le tudjuk küzdeni az itt megjelenő szörnyeket.
  • Egyszerre két templomot elfoglalni nem egyszerű feladat, de közel sem lehetetlen. Viszont mielőtt elkóricálunk a ködös területekre, nézzünk körül, hogy merre járhatnak az ellenfél játékosai. Halottak? Esetleg épp valamelyik sávon vannak? Jobb egy biztos templomot őrizni, mint a másikkal feleslegesen próbálkozni. Ha nagyon unatkozunk a templomnál, inkább menjünk a közeli sávokra farmolni.
  • Ezen a pályán nagyon fontos, hogy folyamatosan pucoljuk a zsoldostáborokat is. Sőt, fontosabb, mint a sávokon történő harc! A legjobb, ha csak akkor bocsátkozunk küzdelembe, ha a templomok megszerzése vagy megtartása a cél.
  • A templomok tornyán látni, hogy hány tüzelésre elegendő még az ott található muníció.

TOMB OF THE SPIDER QUEEN

Nemcsak Luxoria felett, hanem alatta is vár minket egy csatatér, ez pedig a Tomb of the Spider Queen, ahol Neithis királynő kegyeibe férkőzhetünk be. Ehhez nincs is más dolgunk, mint kristályokat gyűjtögetni a pályán, melyeket leölt játékosokból vagy a sávokon mozgó pókokból szerezhetünk. Ezeket a kristályokat kell a csapatnak a térkép közepén található két oltár egyikébe betenni. Amelyik csapat előbb összegyűjti a szükséges mennyiséget, az megkapja Neithis kedvenc hálószövőit, akik mindhárom sávon egyszerre indulnak meg az ellenség vonalai felé, hatalmasat tolva azokon. Ezek a pókok természetesen elpusztíthatók, de mivel rengeteg életerővel rendelkeznek, érdemes két emberrel védekezni egy sávon, s minél gyorsabban kivégezni őket.

  • Amennyiben már lehívta valamelyik csapat a pókokat, a zsoldostáborok átmenetileg eltűnnek. Ezért aztán érdemes figyelni a képernyő jobb alján látható számlálót, ugyanis ha sejtjük, hogy hamarosan leadja valamelyik csapat az utolsó kristályt is, még gyorsan belekezdhetünk valamelyik tábor kitakarításába anélkül, hogy az elpárologjon.
  • A leadóhelyek környékén óvatosan közlekedjünk, nem tudhatjuk, hogy a köd alatt vagy a túloldalon kik és hányan lehetnek. Kivéve persze, ha figyeljük a térképet, ahogy kell.
  • Ha meghalunk, akkor a nálunk lévő kristályokat elveszíthetjük. Ezért aztán soha ne akciózzunk olyan területen, ahol a társaink nem tudják felvenni a belőlünk kieső darabokat.