Modokban gazdag 2014-es esztendőt minden olvasónak! Lássuk, mi is történt a 2013. év végén a modok világában!

The Elder Scrolls 5: Skyrim

Kiadták a Skywind mod (előzőleg már említett Morrowind konverzió a Skyrim modernebb motorja alá) alfaverzióját... majd vissza is hívták. Az okokról nem sok információt találtam, a kiadási fórum témája egyszerűen „Access denied” hibát dob. Talán valami jogi akadály léphetett fel? Ezzel szinte egy időben megjelent a Morroblivion legfrissebb változata, ami hasonló céllal készült, mint a Skywind, ráadásul ugyanattól a csapattól származik, csak ebben az esetben az Oblivion motorja szolgáltatja az alapokat. Ez mod persze teljesebb, mint a Skywind, hiszen régebb óta készül, és azért az Oblivion motorjával sem néz ki rosszul Morrowind világa. Természetesen a mod használatához rendelkeznünk kell az Oblivion és Morrowind alapjátékkal, és ezek összes kiegészítőjével. Érdekesen hangzik? Irány a Morroblivion letöltés!

Morroblivion mod

A Morroblivion helyszínei igazán látványosak,
Morrowind még sosem volt ilyen szép!

Serious Sam 3: BFE

Nyilván több éves munkával és brutális erőfeszítésekkel, de összehozták a Serious Sam 3-hoz „A modot”... ami választható karakterként adja hozzá a South Parkból ismert Terrance és Phillip párost a multiplayerhez! A modellek elképesztően kidolgozottak, szinte pontos másolatai az eredetieknek. :) Letöltésért irány a Steam Workshop!

Serious Sam 3: BFE - Terrance és Phillip mod

Elképesztően kidolgozott karaktermodellek a South Park
két híres-hírhedt tévésztár szereplője alapján

Napoleon: Total War

Az első világháború kezdetének 100. évfordulója közeledtével aktuálisnak mondható a The Great War című Napoleon: Total War mod, ami a számítógépes játékokban igencsak alulreprezentált világégésbe kalauzolja el a játékost. Bár a Total War-játékok működése nem igazán teszi lehetővé az évekig tartó állóháború bemutatását, ez nem feltétlenül baj, hiszen a túlságosan reális megközelítés meglehetősen unalmassá tenné a programot.

Ahogy a lenti bemutató videóból is látszik, a lehetőségekhez képest azért élethűre sikeredett modról van szó, ami e tulajdonsága miatt elég brutális is. Bár a légierő és a mozgó lánctalpak hiányoznak a játékmotor korlátai miatt, azért a tankokat sikerült „belehackelni” a Napoleonba. A kornak megfelelően a stratégiai térképen az utakat vasútvonalak váltják fel. Előfordulnak vicces bugok is, például a csatatéren mozgó gazdátlan kardok, vagy a láthatatlan aknavető, amit nemcsak megtöltenek a katonák, de lőnek is vele. Ezek persze nem olyan jelentős problémák, hogy különösebben zavaróak legyenek. A The Great War letöltése az 5.1-es változat beszerzését jelenti, de már jöttek foltok, így aki szeretné telepíteni a javításokat, látogasson el a készítők ModDB-oldalára.

S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl

Új shaderek írásával a játék kódjának módosítása nélkül elég szép dolgokat lehet összehozni, ezt mutatja be a hamarosan kiadásra kerülő Dynamic Shaders 2.0 mod, ami a S.T.A.L.K.E.R.-sorozat első része, a 2007-es Shadow of Chernobyl grafikáját hivatott a mai színvonalra emelni. Olyan effekteket varázsol a játékba, amik csak a későbbi részekben voltak jelen, mint például a napsugár (népszerűbb nevén „god rays”), mélységelmosás (avagy Depth of Field), vagy a nedves felületek tükröződése esőzés után (utóbbin remélem még állítgatnak kicsit, mert a bemutató képekből ez a tükröződés túlzónak tűnik). Továbbá lehetőség lesz hőkamera használatára is, ami igazi hőközvetítésű képet jelent, mert a zöld-fekete monokróm kamera, amit sokan hőkamerának hisznek, és eddig is elérhető volt a játékban, csupán sima éjjellátó, ami a szemnek már alig észlelhető, gyengén pislákoló fényt erősíti fel.

Mindezen túl fejlettebb árnyékolási technikát, szivárványt (!), és jobb fényhatásokat ad az öreg játékhoz a mod, illetve épületen belüli tükröződéseket -- ami remélhetőleg kikapcsolható lesz, mert nem hiszem, hogy élethűen néz ki, ha egy évtizedek óta elhagyott koszos-poros épület kopott padlója úgy csillog, mint az új...

Stalker: Shadow of Chernobyl - Dynamic Shaders 2.0 mod

Minden csillog, minden villog, a Stalker még sosem
volt ilyen szép. Jöhetne már ez a mod, na!

Sim City 4: Rush Hour

Esküdni mertem volna, hogy már bemutattam, valamelyik havi Mod-rovatban a ma is igen népszerű Sim City 4:Rush Hour mellé készült, sok éve fejlesztés alatt álló Network Addon Mod (NAM) nevű csomagot, de átnézve a rovatot, úgy néz ki, hogy mégsem. A NAM nagyon sok új lehetőséget ad a közlekedési hálózatok építéséhez, ami az alapjátékban igen korlátozott volt. Mi több, a játék közlekedési szimulációját és útvonalkeresését is fejlettebb rutinra cseréli, és az utakon mozgó forgalom mennyiségét valósághűbb szintre lehet emelni.

Így a nagy forgalom nem csak számokban és statisztikákban lesz látható, hanem aktív játék közben is. Végre a felüljárók nem csak az autópályákkal lehetségesek, hanem minden úttípusnál, és vasútnál is, sőt most már aluljárókat is lehet építeni, és a játékban megjelenik egy új közlekedési eszköz, a villamos. A mod elméletileg tegnap jelent volna meg, de a fejlesztők valamilyen kapcsolati hiba miatt eltolták a premiert -- folyamatosan dolgoznak a probléma megoldásán, érdemes rendszeresen látogatni a weboldalukat, hátha egyszercsak felkerül a NAM.

Sim City 4: Rush Hour - NAM mod

Végül is csak több mint tíz évet kellet várnunk rá,
hogy a Sim City 4-ben igazi dugókat lássunk

Ennyi volt a januári PC Guru Mod-rovat, februárban is várunk majd benneteket újdonságokkal, ajánlott modokkal, letöltésekkel és egyéb finomságokkal. Apropó, letöltés: a PC Guru Online LETÖLTÉSEK fülére kattintva megtaláljátok a legtöbb mod azonnali elérését, illetve a cikkben is szerepeltetjük a fontosabb linkeket. Jó moddolást!