• Több mint 1 millió példány fogyott a  a Halo 5: Guardians-ból, a Rise of the Tomb Raiderből, a Forza Motorsport 6-ból, és a Gears of War: Ultimate Editionből
  • 15 millió órát játszottak a felhasználók a visszafelé kompatibilitásban megtalálható programokkal
  • Windows 10 rendszereken 4 milliárd órát futottak a különböző játékok  

 

A Microsoft egy az Xbox Wire oldalán megjelent blogposztban dicsekedett el a tavalyi esztendő legkiemelkedőbb eredményeivel, és persze volt is mit sorolni, a nemes egyszerűséggel az Xbox történetének legjobb játékfelhozatalával bíró esztendőnek titulált 2015 ugyanis tényleg számos izgalmat hozott a cég termékeit és programjait favorizálók számára. Sok esetben nem árult el konkrétumokat a redmondi cég, de azért így is érdemes átböngészni az összefoglalót. 

Amiből kiderül például, hogy a 2015-ös karácsonyi szezonban több órát töltöttek az Xbox Live-on a játékosok, mint az azt megelőző évben, december 28. pedig kiemelkedő volt ebből a szempontból, mivel több felhasználó gyűlt össze aznap a rendszeren, mint eddig bármikor. A cég szerint az Xbox One is remekül teljesített, hiszen több példány fogyott belőle eddig, mint az Xbox 360-ból hasonló életcikluson beül (ebben nagy szerepe lehetett az év során 200 új funkciót hozó frissítéseknek, melyekbe a visszafelé kompatibilitás és a New Xbox One Experience vitte a prímet), de az új Elite kontroller is roppant népszerű volt a vásárlók között. A játékkal együtt értékesített konzolcsomagok közül egyébiránt a Gears of War: Ultimate Edition Bundle bizonyult a legkelendőbbnek.

Természetesen az Xbox One-exkluzív címek szintén jól fogytak, a Halo 5: Guardians-ból, a Rise of the Tomb Raiderből, a Forza Motorsport 6-ból, és a Gears of War: Ultimate Editionből egyaránt több mint 1 millió példányt értékesített a Microsoft. Persze, hogy melyik programból pontosan mennyi fogyott, azt nem árulta el a cég, de annyi bizonyos, hogy a Microsoft Studios által kiadott játékokat kétszer annyi Xbox One tulajdonos nyüstölte , mint 2014-ben. Természetesen ezek mellett is volt miből válogatni, hiszen több mint 350 játék jelent meg tavaly Xbox One-ra (amiben a visszafelé kompatibilitás több mint 100 címe is beleértendő), nem csoda, hogy a felhasználók 4 milliárd achievementet oldottak fel tavaly, és több, mint 77 milliárd Gamerscore pontot zsákoltak be.

És ha már a visszafelé kompatibilitásról többször is szó esett, akkor nem mehetünk el szó nélkül amellett sem, hogy a november 12-én élesedő funkciónak hála már több mint 15 millió órát játszottak a felhasználók Xbox One-on a régebbi Xbox 360-as programokkal.

A Windows 10 PC-ken elérhető Xbox App is szép számokat produkált, hiszen 6.6 millió órányi játékot stremeltek rajta keresztül a felhasználók Xbox One konzoljukról a Windows 10-et futtató számítógépükre. Utóbbi azért a játékok terén is népszerű volt, megjelenése óta 4 milliárd órának megfelelő időt töltöttek rajta különböző videojátékokkal a felhasználók, főként a Minecraft volt népszerű, ami a Windows 10 Store legkelendőbb programjának bizonyult 2015-ben.