Szinte biztos a konzolos DayZ, de a PC-s változat is csúszhat

Dean Hall a Joystiqnak beszélt a modból teljes játékká alakuló DayZ-ről, mely elméletileg még decemberben meg fog jelenni. Bár a Bohemia nem veri nagy dobra, jól haladnak a fejlesztéssel, igaz, nemsokára komoly változtatásokat eszközölnek a kódban, melyek előre nem látható következmények folytán maguk után vonhatnak egy halasztást. Dean szerint ez nem zavarja őket, nem érdekli ugyanis, hogy veszítenek-e pár vásárlót. Csak azzal törődnek, hogy minőségi munkát adjanak ki a kezük közül, elkerülve a Bohemia-átkot, azaz a folytonos patcheléseket és a játszhatatlan, bétának tűnő 1.0-s verziókat. Ugyanakkor Hall kiemelte, hogy még nem jelentettek be csúszást, és reméli, hogy tartják az év végére kitűzött premiert.

A konzolos változatokról is szó esett, ami jó dolog, lévén a GamesCom óta ezekről sem kommunikált a Bohemia. Dean optimista: állítja, hogy a játék motorja sokat egyszerűsödött, ergo könnyebb lesz egy működő konzolos változat elkészítése, és hacsak valamit nagyon el nem szúrnak, szinte biztos, hogy a DayZ a játékgépeken is utat tör a zombiapokalipszis előtt. Azonban a portolás csak és kizárólag a játék PC-s premierje után kezdődhet meg, szóval egyelőre nem kell félretenni az ajándékokra szánt karácsonyi pénzből az xboxos élőhalott-irtás érdekében.