„...Bandits at 8 O'clock move in behind us...”

Alapjában véve a faék primitívségét is meghazudtoló mozzanatról van szó. Az alapsebesség (a járművek teljesítőképességének kb. 70-80%-a) konstans, s erre ráfejelve van egy gyorsító és lassító gombunk. Előbbi viszont túlterhelheti a motort, utóbbi pedig a gép átesését, majd zuhanását okozhatja, szóval illik óvatosan bánni velük. Ezek mellé van tűzgombunk, földfelszíni célzásnézetük, no meg a bombavetés és... ennyi. (Rendben, ha minden apró-cseprő funkciót fel akarnék sorolni, akkor azért a mostani summázástól nagyobb végösszeget kaphatnánk, de tulajdonképpen ennyivel már bőven lehet érvényesülni, amennyiben a hajózók jó szerencséje is mellettünk áll.)

Viszont a repülők manőverezési képessége valami borzalmas... Igen, 100%-os (és afölötti) legénységgel, valamint a megfelelő ráépítésekkel ez valamelyest javítható, azonban még a nagyjából kimaxolt vasak mozgékonysága is sokkal közelebb áll egy dízelmozdonyéhoz, mint precíz és virtuóz irányítást követelő légijárműéhez. A fordulás sebességtől függetlenül mindig ugyanúgy lehetetlenül lassú, a gázkar oda-vissza cibálásának egy támadó lerázása közben gyakorlatilag semmi értelme (magasságnyerésénél segíthet csak), így ha valakire „ráállnak”, az illető vagy végtelen dugóhúzóba kezd (ami szintúgy kvázi hatástalan, ha tapasztaltabb és szemfülesebb ellenféllel van dolgunk), vagy megpróbálhatja kihasználni azon kevés domborzati tényezőt, amik ha mást nem, hát néhány másodpercet dobhatnak ugyan a szerencsétlenül járt élettartamán, azonban megváltást ezektől is felesleges várni. A létszámfölény szinte minden esetben eldönti a küzdelmet. Gyakorlatilag a „first look, first shoot, first kill” effektus van jobbára érvényben, ezt megfejelve egy „more luck” opcióval. (Hogy ne minket pécézzenek ki a túloldalról, mint első körös hullajelöltet...)

És ha már gyér környezet és tereptárgyak, akkor egyúttal megjelenítés...

A játék grafikája még a legjobb indulattal is csupán némileg közepes fölötti. Nem mondom, a garázsban pompázó repülő maximális részletesség mellett határozottan impozáns, azonban korántsem nyújt kiemelkedő látványt, még szimulátorok tekintetében sem. Ezt pedig a hálózati kód leegyszerűsítésével sem indokolható, ugyanis a WoWp ebben egyenes ágon örökölte a WoT összes rút gyermekbetegségét, a képernyőn futó történésektől független, randomizált fps-esést, amire a combosabb PC-k sem nyújtanak megoldást. Adott konfigurációk esetén könnyen megtörténhet, hogy míg a rendelkezésre álló erőforrások nagyobbik része kihasználatlanul piheg, addig a folyamatos látvány hirtelen minden megmagyarázható ok nélkül diavetítésbe csap át, még akkor is, ha mindezt nem egy 10-20 közvetlen szereplős légi harc vad géppuskázásai közt teszi, hanem mondjuk a kies látóhatár magányos bámulása közben.

Bámulni való pedig mondhatni elég kevés akad, mivel a BigWorld motor ezúttal még annyira sem erőlteti túl magát. A pályák nagyja sokszor szinte teljesen üres, van, hogy az elpusztítható objektumok csak úgy oda vannak szórva alánk, amolyan tessék-lássék módon (például nem vezet út az erdőn át egy domb tetején álló, kiépített radarállomáshoz). A korábban emlegetett, repülőgép-álcázó felhőzet alig képviselteti magát, a domborzat pedig többnyire alkalmatlan a hosszútávú kihasználhatóságra. A földfelszínt közelről is megvizslatva kiábrándítóan fedezhető fel, hogy a szándékos elnagyolásból kifolyólag kifejezetten randa.

Nem sokat lendít a dolgon, hogy bár egy ingyenesen játszható MMOG-től nem vár az ember John Williams-i magasságokba csapó melódiákat, a zenék többnyire „rendben vannak”. A különféle hangok kidolgozottsága viszont bétaállapottól függetlenül mintha szándékosan nem akarná túlszárnyalni a harckocsis elődöt. Konkrétan sematikus, nem valósághű, csapnivaló.

A cikk még nem ért véget, kattints a lapozáshoz!