9th Company: Root of Terror

A Lesta Studio legismertebb címe, a Pacific Storm meglehetősen megosztotta a szakmát és a közönséget is; jól összerakott, mind taktikai, mind stratégiai elemeiben meglepően mély cucc, mely azonban hibáktól hemzsegett, és bár nem volt szép, legalább még kis részletesség mellett is szaggatott... Az orosz srácok most megpróbálják kijavítani a hibákat új címükben.

9th Company: Root of TerrorEme új játék pedig a 9th Company: Root of Terror címet viseli, és első ránézésre lényegesen kisebb spektrumát kínálja a hadviselésnek, mint a Pacific Storm. A srácok ugyanis a közelmúlt egyik legszomorúbb összecsapását elevenítik meg, mely a jövő történelemkönyveibe úgy vonul majd be, mint a modern idők thermopülai ütközete. Az afganisztáni háború során 1988. január 7-én a szovjet hadsereg 345. deszantezredének 9. százada a csak sorszámáról ismert „3224-es hegyen” tízszeres túlerőbe szaladt. 39 embernek két véres, átkozott napig kellett tartania pozícióját 400 mudzsahed és pakisztáni zsoldossal szemben. Az osztag 6 embert vesztett, 28-an megsebesültek. A hadvezetés később két bátor katonát poszthumusz Arany Csillag kitüntetésben és a Szovjetunió Hőse címben részesített.

9th Company: Root of TerrorA XX. század eme megrázó eseményét idézi fel a játék - ám a sajtóközlemény további része valahogy nem ezt támasztja alá, hiszen itt már gyakorlatilag a teljes afgán háború bejátszik a képbe, úgyhogy egyelőre én semmi mást nem tehetek, mint eme hivatalos anyagot közreadom, aztán „majd meglátjuk”... Tehát. A 9th Company két taktikai szintet kínál: nem lineáris címről lévén szó bármelyik rendelkezésre álló küldetést kiválaszthatjuk a terület hadműveleti térképéről, vagy felderíthetjük Afganisztán 12 egyedi, részletes taktikai térképét. A stratégiát jutalom- és morálrendszer erősíti, plusz továbbfejlesztett találati szisztéma, amelyben a gépesített egységeket is különféle helyeken lehet „sebezni” (tehát gondolom kilőhetők a kerekek, bele lehet lőni a tankba, át lehet lőni a szélvédőn, ilyesmi – vagy nem). 80 különféle egység, közte gépesített gyalogság, felderítők, kommandósok irányítását kapjuk meg, ezek viselkedése, taktikai eszköztára, tűzereje és más egyéb paramétere természetesen mind változtatható, általunk kontrollálható lesz.

A fentieket a srácok által írt és teljesen újraépített grafikus- és fizikai motor is támogatja, utóbbi mind az épületek, mind a járművek elpusztításában jeleskedni fog az ígéretek szerint. Igen, ígéretek, hiszen megpróbáltam az emlegetett marketinganyagból óvatosan összeállítani a hírt, de azért nem mehetek el ama tény mellett szótlanul, hogy eme bejelentés mellé az orosz kiadó Noviy Disk/ND Games 650x520-as felbontású (!) képeket bírt mellékelni. A kiadó oldaláról sikerült hozzávadásznom fél tucat 800x600-as csudát is, melyek azért összességében azt jelzik, hogy a Company Of Heroes trónja nem forog veszélyben... De adjunk neki is egy esélyt, hiszen a 2008. második negyedévi megjelenésig még oly sok minden változhat – ami, valljuk meg, így első blikkre rá is fér...