Kétségtelen, hogy a Battlefield 6 többjátékos módjai olyan alapokat fektettek le, amikre hosszú éveken át építkezhetnek az EA és a Battlefield Studios csapatai, de ahogy azt az egyre lejjebb csúszó értékelések is jelzik, akad még pár nagy probléma a játékkal. A Challenge-ek eddig brutálisan szigorú rendszerét szerencsére a napokban egy nagy revízióval javították a fejlesztők (ennek pedig csakis örülhetünk!), de akadnak még olyan határozott negatívumok, amelyeket már jóval a BF6 megjelenése előtt szóvá tett a játékosközösség, de a fejlesztők még csak most ismerik el azokat hibapontként.

A Battlefield 6 aktív játékosai jól sejthetik, hogy a térképek méretéről van szó. A közösség mára már bizonyította, hogy átlagolva a Battlefield 6 rendelkezik a sorozat történelmének legkisebb pályáival, és habár ezek a helyszínek néha zsúfolt városi környezetben, több emeleten át zajlanak, a lényeg nem változik: elveszett a klasszikus Battlefield-érzés, hogy te csak egyetlen katona vagy egy hatalmas ütközetben, amelyet egyszerre vívnak földön, vízen és levegőben.

Oké, az olyan pályák, mint a Mirak Valley vagy az Operation: Firestorm hozzák ezt a hangulatot, de a Season 1 új helyszíne, a Blackwell Fields is csak rontott a helyzeten. Első ránézésre egy nagy, nyílt ütközeteknek teret adó helyszínnek tűnt az olajmező, de mint később kiderült, egy olyan apró, szörnyen szűkös pályát kaptunk, amin a tankok a kezdőpontról lőtávolságban vannak a pálya összes többi részével, a légvédelmi járművek pedig már a kifutóról lelőhetik a felszállni próbáló ellenséges repülőket.

Különösen nagyok tehát itt a gondok, és ezt a Battlefield 6 vezető producere, David Sirland is belátta. Egy X-en érkezett posztra válaszolva Sirland elismerte a Blackwell Fields buktatóit, ahogy azt is, hogy általánosságban nagy a baj a játék pályaméreteivel. "Több nagy, sandbox-jellegű pályára van szükségünk, ez egészen biztos!" – szögezte le Sirland. Szuper, ennek az elismerése már egy első lépés. A kérdés már csak az, hogy mikor számíthatunk azokra a nagy térképekre, amik orvosolhatnák ezt a hiányérzetet?

Borítóképek forrása: Battlefield Studios