Cameron Lee, a BioWare producere a VG247-nek adott exkluzív interjút a Gamescom 2014-en, és ahelyett, hogy milliomodik alkalommal is elmondta volna, hogy milyen csúcsszuper és kiváló a Dragon Age: Inquisition, inkább egy, a fejlesztőstúdiót hosszú ideje meghatározó témára terelte a beszélgetést: a szexualitásra, és azon belül is a meleg közösség játékokban történő ábrázolására.

„Ez egy fontos téma.” – Kezdte Lee, amikor a meleg videojáték-szereplők kerültek szóba. „Egészen a szexuális fantáziákig nyúlik vissza. A tieid talán különböznek az enyémektől a nemek szerepét, az aktus formáját, a rasszokat, osztályokat, külsőt, akármit illetően. Mi nem fogunk erőszakosan a nyakadba varrni egy karaktert, mint hogy »mostantól ez a pasas kell legyél, aki egy bizonyos irányba tekintve rohan keresztül a világon’« Még a hangodat is te választhatod meg. A nem és a szexuális irányultság megválasztásának lehetősége számomra teljesen egyértelmű. Rég megvan hozzá a technológia, hogy a játékokba is beültessük mindezt, szóval akkor miért is ne hagyjuk, hogy a te fantáziáid is érvényesülhessenek? Szerintem szégyen, hogy sok játékban nincs meg ez a lehetőség.”

Lee egy olyan videojátékos közösséget képzel el, ahol a szexualitás nem tabu, a másság, mint fogalom, értelmezhetetlen, a játékos pedig azzá válik és akkor, amivé és amikor akar. Ebbe pedig szerinte sok program nem tartozik bele, ergo megannyi fejlesztő van az iparban, akik akadályozzák a szexuális szabadság virtuális megvalósulását.

Cameron szavai egyébként valószínűleg a nagy ellenfél The Witcher 3: Wild Hunt ellen irányultak (a CD Projekt RED lenyűgöző grafikával megáldott játékában egy Geralt nevű szörnyvadász férfit irányíthatunk, aki a fenevadaknál már csak a szép nők ledöntését élvezi jobban), de lássuk be, van valami abban, amint a producer mond: ez a 21. század, a szerepjátéknek pedig elméletileg a szerepjátszásról kellene szólnia. Vagy talán nem így van?

A kommentek között várjuk a véleményeket!