A Call of Duty eddigi összes része remekül fogyott és ez elsősorban a multiplayernek köszönhető. Még a szanaszét savazott Modern Warfare 3 (mármint az új, nem a régi) multija is annyira remek volt, hogy hosszú idő után úgy érezhettük, végre révbe ért a COD. Aztán viszont jött a Black Ops 6. Bár eleinte még mindenki lelkes volt (nekem például a Stakeout a legnagyobb kedvenc mapommá vált), később az Activision szinte teljesen elhanyagolta a játékot: AI-által generált kontent került bele, az időszakos események senkit nem érdekeltek, az idióta rajzfilmes skinek pedig már az emberek agyára mentek. Noha az idei COD-ot – vagyis az ismét futurisztikus – Black Ops 7-et már jó előre temetik sokan, a béta alatt visszahoztak egy olyan funkciót, amiért konkrétan évek óta könyörgünk: ez pedig nem más, mint az SBMM elengedése. Ebből lett az Open Moshpit.
Ennek a lényege, hogy nem skill-based a matchmaking, tehát nem veszi figyelembe (vagy csak nagyon minimálisan) azt, hogy milyen szinten állsz a játékban. Klasszikus matchmaking, ahol egyből bekerülsz az adott körbe és nem válogat a rendszer a szintedhez mért társakat, illetve ellenfeleket. Lényegében ez a 2019-es Modern Warfare előtti Call of Duty-játékok hangulatát és játékmenetét hozza vissza, a bétában pedig az Open Moshpitnél a matchmaking piszok gyors volt – persze, hiszen egyből bedob BÁRKIVEL a pályára. Egy tartalomgyártó rámutatott, hogy emögött az állhat, hogy az Activision a Battlefield 6 miatt 10 év után először aggódik az eladási eredményei miatt. Talán végre elkezdtek valóban odafigyelni a rajongók kéréseire és visszajelzéseire, aminek egyik jele, hogy olyasmit hoztak vissza ezzel a játékmóddal, amiért tényleg évek óta könyörögnek a fanok. Ha az Open Moshpit marad a megjelenésre, akkor simán elképzelhető, hogy a Black Ops 7 mégis megérdemli a figyelmet – legalábbis a multi mindenképp.
Borítókép forrása: PC Gamer