Május 5-én, vasárnap rendezték a tavaszi MondoCon – PC Guru Show Hearthstone-versenyének döntőjét, ahova a korábbi selejtezők, illetve az online elődöntő után Huby és Wuncler kvalifikálták magukat, ők csaptak össze tehát a rendezvény gamer színpadán, hogy eldöntsék, ki lesz a bajnok – na meg persze a 35 ezer forintos fődíj birtokosa.

A Bo5 Conquest formátumban zajló finálét Wuncler kezdte jobban, aki Zoo Warlock paklijával nagyon simán bedarálta Huby Mech Hunter deckjét. Huby ezután Conjurer Mage-re váltott, amivel sikeresen egyenlített Wuncler Control Shamanja ellen, amit aztán gyors egymásutánban a Hunterrel is sikeresen legyőzött. Jöhetett tehát az első „meccslabda”, amit rögtön ki is használt a Team Plague játékosa, Tempo Rogue paklijával ugyanis egy elhúzódó meccsen legyőzte a Control Warriort, köszönhető a Togwaggle által termelt kőkemény mennyiségű value-nak, valamint Nominak, amire az ellenfélnek már nem maradt válasza.

chef-nomi.png

Huby nyerte tehát a MondoCon Hearthstone-versenyét, 3:1-re legyőzve Wunclert a fináléban.

Huby 3:1 Wuncler

  • Mech Hunter vs Zoo Warlock
  • Conjurer Mage vs Control Shaman
  • Mech Hunter vs Control Shaman
  • Tempo Rogue vs Control Warrior

A döntő után egy rövid interjút is készítettünk a győztessel, ezt olvashatjátok alább.

Meglehetősen sűrű volt a versenynaptár az elmúlt időszakban. Mennyire nehezítette meg ez a felkészülést a MondoCon döntőre?

Egyáltalán nem nehezítette meg, sőt még segített is a meta váltás, mert újra több kedvem volt játszani és deckeket tesztelni.

Wunclerrel az elmúlt időszakban többször is játszottál már, többek között az online elődöntőben is összekerültetek. Ez mennyire befolyásolta a lineupodat, mire számítottál tőle előzetesen?

Wuncler játékstilusa általában mindig control deckekre épül, az enyém viszont aggro/tempo. Ebből ritkán szoktam én jól kijönni, mert amiket hozni szokott, az counter nekem. A Mondocon döntőben pont ezt próbáltam kihasználni, hogy úgy számol, hogy játszom a szívemhez közelebb álló paklikat, de én inkább rámentem arra, hogy hozok kontrollosabb deckeket, amiket kevésbé szeretek, de ellene beválhat. Szerencsére ez össze is jött, és minden úgy alakult, ahogy számítottam.

huby-mondocon-1.jpg

A döntőben hátrányba kerültél az első meccset követően, utána viszont magabiztosan fordítottál. Mi járt a fejedben 0:1-nél

A Warlock elleni meccsnek úgy mentem neki, hogy ha nem Rugóval megyek Lock ellen be, akkor 70-80%, hogy kikapok. Amikor Hunterrel láttam, hogy volt első 3 köre, már tudtam, hogy kikapok, így hamar elengedtem, és mentem is tovább azokra a matchupokra, amik nekem kedveztek.

Néhány hete már egy erősen megváltozott metában kell helytállnotok a rotáció és a Rise of Shadows megjelenése után. Mit gondolsz, jó irányba változott a játékkörnyezet az előző metához képest? Mi az, amivel esetleg nem vagy elégedett, és amin szerinted a Blizzardnak érdemes lenne változtatnia?

A rotálás mindig jót tesz a játéknak, ahogy most is, ezért lehetne sűrűbben, minden kiegészítővel kimehetne a két évvel korábbi csomag. Én nem vagyok elégedett a jelenlegi metával, mert nincs egy rendes aggro pakli, amire mindig szüksége van a játéknak (a Zoo Lock nem elég meghatározó, főleg Specialist formátumban). A Blizzardnak hamar nerfelnie kell, főleg a Rouge és Warrior duót, mert túlságosan erősek a többi classhoz képest.

mondocon-hearthstone-huby-interju.jpg

A Hearthstone Championship Tour nyugdíjazásával teljesen átalakult a nemzetközi Hearthstone esport. Az online kupákon ugyan bárki odaérhet (van is erre magyar példa), a háromszintű rendszer miatt viszont a top szint nagyon messze van. Te mit gondolsz ezekről a változásokról?

Alapvetően az egész elképzelés borzalmas, mert nincs esélye olyanoknak bekerülni, akik nem ezzel foglalkoznak, vagy nincs végtelen szabadidejük. Jelenleg egy selejtező 10-14 óra, ha bárki dolgozik, annak ilyen hosszú versenyekre nincs ideje, így sajnos nekem sem, és esélyem sincs kijutni.

A ladder helyezés mostanra tulajdonképpen teljesen elvesztette a jelentőségét, a hazai játékosok sem törik magukat különösebben a havi Legend helyezésekért. Mi változtathatna ezen szerinted?

Sosem voltam egy nagy grinder, a ladder számomra csak a gyakorlás egyik formája. A tavalyi versenyformátum szerintem sokkal jobb volt, mert ladder eredményekkel is ki lehetett jutni a világbajnokságra. Ha valahogy sikerülne a Blizzardnak keverni a tavalyi és az idei formátumot, akkor lehetne nagyobb tétje a versenyeknek és a laddernek is.

Köszönjük az interjút!

huby-mondocon-2.jpg