• Jóval kisebb bónuszt kaptak a beígértnél a Borderlands 3 fejlesztői
  • A Gearbox ezt a megnövekedett fejlesztési költségekkel magyarázza

A Gearbox Software nem rendelkezik éppenséggel botrányoktól mentes múlttal, és nem kizárt, hogy újabb sebhely keletkezik a stúdió renoméján, a Kotaku ugyanis arról számolt be, hogy a fejlesztők nem kapták meg a beígért bónuszokat a Borderlands 3 után, csupán azok töredékét.

A Gearboxról tudni kell, hogy egyedi modellel működik, melyben megosztják a nyereséget a dolgozóikkal. A fejlesztők alapfizetése átlag alatti, ugyanakkor a profitot 60/40 arányban szétosztják a cég, illetve a dolgozók között, ami nagy siker esetén komoly bónuszokat jelent természetesen.

a-borderlands-3-fejlesztoi-nem-kaptak-meg-a-beigert-bonuszokta.jpg

A Borderlands 3 megjelenését követően több fejlesztőnek is hatszámjegyű bónuszt ígért a Gearbox, a héten azonban a stúdió feje, Randy Pitchford bejelentette, hogy ezek végül jelentősen alacsonyabbak lesznek, és azt is hozzátette, hogy akinek nem tetszik a rendszer, az nyugodtan felmondhat.

Pitchford állítólag azzal indokolta a döntést, hogy a játék költségei magasabbak voltak a vártnál, elsősorban amiatt, mert félúton átváltottak Unreal Engine 3-ról Unreal Engine 4-re. A 2K ráadásul csak azután fog fizetni a Gearboxnak, hogy megtérült a teljes fejlesztési költség, ami nemcsak az alapjátékot jelenti (ez nagyjából 95 millió dollárba került állítólag), hanem a DLC-ket is, melyekkel együtt már 140 millió dollár közelében van a teljes büdzsé. A stúdió vezetője szerint a cég növekedése is közrejátszott a kisebb bónuszokban, illetve azt mondta, hogy a játék eladásai is alacsonyabbak a vártnál - annak ellenére, hogy a kiadó anyacége, a Take-Two legutóbbi üzleti jelentésében még az volt olvasható, hogy 8 millió példány fogyott eddig belőle, és hogy az előrejelzések szerint új rekordot fog felállítani a sorozaton belül.

A Kotaku természetesen a Gearboxnál is rákérdezett a fentiekre, a válaszközleményben pedig az olvasható, hogy a Gearbox a tripla-A fejlesztőstúdiók közül a legnagylelkűbb rendszerrel működik, eddig több mint 100 millió dollár bónuszt fizettek ki a dolgozóknak. Hozzátették azt is, hogy a Borderlands 3 - mely az eddigi legnagyobb vállalásuk volt - hivatalosan is nyereséges lett, így minden érintett dolgozójuk megkapta az első kapcsolódó bónuszt, melyet továbbiak követnek majd a következő negyedévekben.

Támogasd te is a PC Gurut!