• A Circana hagyományos konzolként kezeli a PlayStation Portalt
  • Hogy nyomon kövesse a streaming eszköz eladásait
  • Ezt Mat Piscatella árulta el egy időközben törölt tweetben
  • A kérés állítólag magától a Sonytól érkezett

Amikor kiderült, hogy a Sony eleinte Project Q néven futó kézikonzolja voltaképp egy "szimpla" streaming eszköz, sokan emelték fel a hangjukat, mondván, hogy teljesen felesleges a masina, hiszen a Remote Play mobilokon is tökéletesen működik, így nincs létjogosultsága egy dedikált eszköznek. A gyártó azonban rácáfolt a szkeptikus hangokra, a PlayStation Portal ugyanis egy rendkívül jó és minőségi hardver lett (legalábbis az eddig megjelent tesztek alapján), amit már az előrendelési időszakban is úgy vittek az emberek, mint a cukrot. A masina időközben hiánycikké is vált az áruházak többségében (a nyerészkedők legnagyobb örömére), ez azonban mit sem változtat azon a tényen, hogy a használatához mindenképp szükség van egy PS5-re, így sokkal inkább beszélhetünk kiegészítőről, mintsem hagyományos kézikonzolról. Éppen ezért meglepő, hogy mégis az utóbbiként fogják kezelni.

tsdlqiasta8pti9n8icrs7-1200-80.jpeg

Mat Piscatella számolt be róla egy időközben törölt tweetben (egy Resetera felhasználónak még időben sikerült készítenie egy képernyőképet a posztról), hogy a Circana konzolként hivatkozik a szerkentyűre, hogy nyomon kövesse annak eladásait (amik amúgy elég jól alakulnak). Állítólag maga a Sony kérte, hogy ebbe a kategóriába sorolják a Portalt, ami elég furcsa, tekintve, hogy még a hivatalos leírásban sem hangzik el, hogy egy különálló platformról lenne szó. "A PlayStation Portal a tökéletes eszköznek bizonyulhat azokban a háztartásokban, ahol esetleg osztozni kell a nappaliban található tévén, vagy egyszerűen csak a ház egy másik szobájában szeretne valaki játszani a PS5-ös programjaival. A masina távolról, Wi-Fi-n keresztül csatlakozik a konzolhoz, így villámgyorsan tudunk váltani a két gép között" – olasható a főbb jellemvonások között. Kissé meglepő tehát ez a döntés, de végső soron úgysem a megnevezés, hanem az eladási számok a fontosak, nemde?